Selkärangatonta vääntämistä

SATS Jyväskylä sai jälleen vapista, kun paikalliset kuuluisuudet saapuivat jälleen tuttuun tapaansa treenaamaan salille. Puoli keskusta varattiin tällä kertaa selkätreenille. Inspiraationa toimi Fastin sivustolla julkaistu mainio fitnessmalli Janni Hussin ja IFBB Pro Minna Pajulahden selkätreeni.

Aloitimme leuanvedolla. Minna oli hommannut kuminauhan, jolla tehdä pienellä avustuksella leuanvetoja tangolla roikkuen. Siirryimme vielä avustettuun leuanvetoon jatkamaan. 3 x 8-12.

Yksi kirjain. V.

Ylä- ja alataljaa oli tarkoitus tehdä supersarjana, mutta treeniin kuuluva yleinen sählääminen katkaisi ajatuksenjuoksun. Ylätaljassa leveällä myötäotteella 3 kovaa sarjaa, 8-12 toistoa. Samoin alataljassa v-kahvalla.

Alataljavedossa pyri rutistamaan lapoja voimakkaasti yhteen. Vatsa tiukkana, selässä pieni notko. Liike lähtee selästä ja olkapäistä, ei pelkästään käsistä.

Neljäntenä liikkeenä oli suosikkiliikkeemme, maastaveto. 3 x 6-8. Anu ei ole muuten vieläkään varma, onko kyseinen liike oikeasti roomalainen, romanialainen, ruandalainen vai ruotsalainen maastaveto. Joka tapauksessa liikkeen miellyttävyydestä kertoo se, että kumpikaan meistä ei ollut kuvauskelpoinen, joten kuvamateriaalia koitoksesta ei kaikkien onneksi ole luvassa. Lisäksi Minna lähettää anteeksipyynnön muutamista voimasanoista, joita ilmoille lenteli. Onneksi SATSilla saavat kuitenkin treenata ainoastaan yli 16-vuotiaat. Tämä homma ei ole suositeltavaa lapsille tai herkille ihmisille, toimitus huomauttaa.

Maastavedon jälkeen kulmasoutuun. 3 x 8- 12.

Kyllä treenaava (ja vähemmän treenattu) nainen on sitten kaunis.

Soutamisen ja yleisen huopaamisen jälkeen siirryimme ylätaljassa suorin käsin tehtäviin latsivetoihin (?). Pumppailua, jälleen kolmisen sarjaa ja 10-15 toistoa.

Suorin käsin taljassa veto selälle. Supista huolella!

Loppuun vielä hauista. 3 x 8-10.

”Hauis.”

Pinkkii ja banskuu.
Photoshop-taidot eivät riittäneet sumentamaan kahta kuvaan eksynyttä treenaajaa.

Treenit tulevat jatkumaan yhä kovempina. Kiristyykö Minna huhtikuun skaboihin mennessä? Ylittääkö Anu ”Massa” Lehtorannan elopaino maagisen 70 kg:n rajan?  Aiheuttaako kaksikko jatkossakin vaaratilanteita salilla? Pysykää blogitaajuudella.

Hyvinvointi -valmentaja koulutus suoritettu.

Viikonloppu on mennyt hiukan erilaisissa merkeissä.
Aloitin Personal trainer koulutusputken josta ensimmäinen osa on takana. Ohjelmassa oli mm. anatomiaa, lihas- ja kestävyyskuntoharjoittelun perusteita. Tietoa ravitsemuksesta ja liikkuvuusharjoitteita.
Opiskelusta teki mielekästä se, että kokoaikaa ei istuttu luentosalissa ja tuijotettu diaesityksiä, vaan harjoitteita toteutettiin myös käytännössä. Olen sitä mieltä,  että jokaisessa opinahjossa ja työpaikalla pitäisi suosia jonkinlaista taukojumppaa ennenkaikkea jos tehdään istumatyötä. Aivot pysyvät paljon vastaanottavaisimpina, ja mieli kirkkaampana kun välillä hieman reippailee. Istumisen sijaan olisi hyvä nousta välillä seisomaan, taivutella niskoja ja hartioita, pyöritellä käsiä, ja oikaista itseään jos ei ole mahdollisuutta muuhun. Yhtä tärkeää on myös tasainen ravinnon saanti oppimisen ja työnteon aikana. Silloin jaksat kuunnella ja keskittyä parhaiten.
Viikonlopusta jäi hyvä maku. Paljon kertasimme tuttua asiaa, mutta opin myös paljon uutta. Oli ilo tavata myös joukko mukavia ihmisiä, joilla  on sama päämäärä.

Tulevaisuudessa tulen siis yhdistämään kampaajan työni ja personal trainingin kokonaisuudeksi, ja hius- ja meikkaus palvelujen lisäksi tarjoan myös erillaista kuntovalmennusta.
Onhan hyvä kunto myös osa ulkonäköä ja toisinpäin. Olenkin huomannut että keskustelen paljon asiakkaideni kanssa hiusasioiden lisäksi paljon hyvään kuntoon ja  muuhun ulkoiseen olemukseen liittyvistä asioista.
Yleensä minulta löytyy omakohtaista kokemusta ja vinkkejä uusimmista kauneuskikoista, joita jaan mielelläni myös muille.

Bikini fitness kisoihin on 11 viikkoa. Olemme treenanneet Anun kanssa naama irvessä, ja välillä itku kurkussa lähes joka päivä.
Parasta tässä lajissa ovatkin vastapainot, joista nautin myös muilla elämän alueilla suunnattomasti. Kovien treenien välillä saa laittaa korkokengät jalkaan ja olla yltiönaisellinen. Kunto kiristyy pikkuhiljaa. Bikinikisaan diettaaminen onkin enemmänkin yksityiskohtien hiomista ja viimeistelyä vaikka grammalleen syödäänkin ja treenataan kovaa.

Anu ja Emilia

Tänään olikin vuorossa lähes perinteeksi muodostuneet sunnuntain korkkaritreenit 🙂
Meillä oli mukana myös Emilia joka on tehnyt paljon mallintöitä ja onkin yksi parhaista esiintyjistä Fashion Unitin mallitoimiston listoilla.
Hän antaa meille korvaamattomia vinkkejä esiintymiseen, kävelyyn, katsekontaktin luomiseen jne. kun taas me annamme Emilialle ruoka- ja treenivinkkejä hänen omaan kuntoprojektiinsa.
Huomattava muutos oli jo tapahtunut viimekerrasta kun tapasimme muutama viikko sitten.

Selvää kiristymistä havaittavaissa, vaikka hän sanoikin että paino on tullut alas vain vähän koostumus on selvästi muuttunut. Nälkää hän ei ole varmasti nähnyt ja viikonloppunakin on saanut hieman herkutella joten mukava nähdä että homma etenee. Kesään on vielä aikaa joten aikataulussa ollaan hyvin kun lähtötilannekkaan ei ollut hullumpi. Anu ja Minna valvoo että tavoitteeseen päästään 🙂

Lihhaa on, mutta sitä tehhään lissee 🙂

Anun esiintyminen on muuttunut huomattavasti luontevammaksi ja hän ikäänkuin on oppinut nauttimaan siitä. Sivuposet vielä kuntoon, niin hyvällä mallilla ollaan. Täytyy kuitenkin muistaa että hän on menossa lavalle syksyllä ja diettikin alkaa vasta maaliskuun lopulla. Omalla kohdallani se mitä lavalla teen on mietitty ja käännökset, keikutukset ja flirttailut on ohjelmoitu, nyt vaan harjoitellaan että saadaan turha kankeus pois. Tästä huomaa miten tärkeä joka ikinen harjoituskerta on. Ensimmäisiin bodyfitness kisoihin kun harjoittelin poseerausta lähinnä hotelli huoneessa edellisenä iltana, voitte vaan kuvitella mitä lopputulos oli.
Tämän  jälkeen vielä tunnin spinning -aeroobinen ja treeniviikko oli siinä.
Pakkasesta huolimatta aamulenkitkin ovat maistuneet hyvin, kunnolla vaan vaatetta päälle ja nauttimaan talvesta. Tänään täällä paistoi aurinko, joten parhaimmat talvisäät ovat käsillä 🙂

Treeniä, ravintoa, ja lepoa sopivassa suhteessa kaikille!

Lämmöllä,
Minna