Bikini fitness vs. body fitness

Valmistautuminen kevääseen 2012 on alkanut. Keho on reagoinut vasta-alkaneeseen dieettiin hyvin. Tällä hetkellä teen 6 h aeroobista ja 4-5 salitreeniä viikossa + kehonhuolto ja poseerausharjoittelu. Tekemistä riittää, mutta rakkaus lajiin ja kehon ja mielen optimaalinen toiminta auttavat jaksamaan. Tavoite on myös kristallinkirkkaana mielessä. Kisoihin on aikaa 13 viikkoa, eli paljon on vielä tehtävissä, nyt vaan täytyy osata käyttää aika oikein hyväksi. Onneksi minulla on valmentajana Suomen huippu, Jari Bull Mentula, joka valvoo, että projekti etenee suunnitelmallisesti.

Takana ovat yhteensä seitsemät kisat body fitness -lajissa vuosina 2010 ja 2011. Paras sijoitukseni on Lappeenranta Body & Fitness 2. sija.  Viime syksyn jälkeen oli mietittävä, mitä seuraavaksi. Oli selvää, että fysiikkalajien parissa haluan jatkaa, vaikka välillä pyörittelen mielessäni, lähtisinkö tähtäämään vaikka kokomaratooniin, kun salitreeni junnaa paikoillaan… Hyvin äkkiä kuitenkin tulen toisiin ajatuksiin… Salilla saatu polte lihakseen ja itsensä voittamisen tunne loppuun viedyn treenin jälkeen on parasta nautintoa, mitä olen koskaan urheilusta saanut. Lisäksi visuaalisena ihmisenä suhteellisen rasvaton, symmetrinen ja voimakas vartalo miellyttää silmääni suuresti. Viihdyn parhaiten itsekin kehossani, kun tunnen, että siinä on voimaa, elastisuutta, ja kiinteyttä mahdollisimman paljon.

Kova polte jäi siis kisalavalle, mutta pystyisinkö kehittämään itseäni riittävästi body fitnessiin kevääksi… Lihasmassaa on mahdotonta saada merkittävästi lisää näin lyhyessä ajassa. Korkeintaan olisin saanut itseni tiiviimpänä lavalle ja parantanut poseerauksia ja esiintymistä,  mutta olisiko sekään riittänyt?

Päätin siis tulevien kolmekymppisten kunniaksi kokeilla kokonaan uutta bikini fitness -lajia. Eihän sitä tiedä, mikä laji on itselle sopiva, jos ei kokeile kaikkea. Enkä voi kieltää ihailevani bikinikilpailijoiden naisellisen lihaksikasta vartaloa ja ennakkoluulotonta esiintymistä.
Pidän kisaa itselleni mieluisana haasteena. Aion pitää hauskaa lavalla, hioa fysiikkani parhaaseen mahdolliseen bikinikuntoon, panostaa stailaukseen ja esiintymiseen. Minulla on paljon petrattavaa ennen kaikkea esiintymisessä. Siihen täytyy saada sulavuutta ja itsevarmuutta. Sarjassa on oltava myös seksikäs ja hyvin naisellinen. Luulen, että pitkäraajaisuudestani ja pienilihaksikkuudestani on tässä lajissa hyötyä. Parannettavia osa-alueita kuitenkin löytyy! Missään tapauksessa en lähde kisaan löysin rantein, vaan tavoittelemaan menestystä.

Fitness Classicin + 163 cm body fitness -sarjassa on tällä hetkellä vain yksi osanottaja: upea Eija, jonka kanssa kilpailimme 2010. Toivottavasti hän saa seurakseen muita kilpailijoita. Bikini fitness -sarja taas näyttää hyvin suositulta, ja osallistujia on jo 8. Lisäksi olen saanut salilla kyselyitä lajista, ja Jyväskylästäkin taidetaankin saada jopa 3 kilpailijaa lavalle syksyllä. 🙂

Raikasta talvista viikkoa kaikille!!!

P.S. Ja suuri kiitos kuvaajallemme Pasi Hakalalle, joka lähti sponsoroimaan projektiamme ja seuraamaan, kuinka kuntomme etenevät. 🙂

-Minna

minna

Yksi vastaus artikkeliin “Bikini fitness vs. body fitness”

  1. I have been exploring for a little bit for any high-quality articles or blog posts in this
    kind of space . Exploring in Yahoo I eventually stumbled upon this
    site. Reading this information So i’m happy to show that I’ve a very just
    right uncanny feeling I found out just what I needed.
    I most for sure will make sure to do not disregard this web site and
    give it a look on a continuing basis.
    Feel free to visit my site : best makeup to cover stretch marks

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta