Puujalkavitsejä jalkatreenistä

Maanantaiaamu klo 7.06, koordinaattina SATS Jyväskylä. Lämmittelyt alle ja ei muuta kuin tanko niskaan ja kyykkäämään. Aloitamme liikkeen etureisille smith-tangolla.

Etureiskoille kapealla asennolla smithissä kyykkyä mahdollisimman syvälle. Minna ”The Real Bombshell” Ahmonsaari näyttää mallia. Avot! Sarjoja muutaman lämppäsarjan jälkeen kovat 4 x 8-12.
Anu myös keskittyy, keskittyy. Korsetti kasaan. Noin. Tämähän menee aamun meditaatioharjoituksesta.
Anu ”strategiset mitat 90-60-90” Lehtorannan pötsi elää omaa elämäänsä. Mm. esteettisistä syistä toimitus suosittelee vyön käyttöä. ”Mulla on vaan olympiauimarin keuhkot ja iso pallea, joka on täyttä lihasta.” -Anu
Smithin jälkeen on aika siirtyä prässiin. Alle muutama lämmittelysarja, josta siirrytään suoraan pudotussarjoihin. Hapotus maximus. Pudotuksia 5-6 kpl, 20-30 toistoa kussakin sarjassa.

Rässin jäläkeen reidenojennukseen. Ilme on suoraan verrannollinen treenin kovuuteen, eli aika höyhensarjassa vielä painitaan. Suosittelemme harjoittelemaan peilin edessä bullmaisia irvistyksiä: tuo saliuskottavuutta ja auttaa fuskaamaan kaverille, että jo tuntuu. Tosin tässähän nyt oikeasti treenataan ilman mitään feikkaamista. Pudotusarja kyseessä, 5-6 pudotusta, n. 20 toistoa/sarja, eli n. 100 toistoa etureisille. Auts.

Vuorossa takareidet. Minna havainnollistaa, kuinka tehdään suorin jaloin maastavetoa. Liikkessä on tärkeää keskittyä tekniikkaan: jalat mahdollisimman suorana, peppua pitkälle taakse, selkä suorana, vatsa tiukkana, hartiat takana, paino tasaisesti jaloilla. Tanko liikkuu hissin lailla ylös ja alas, lähellä reisiä. Takareisissä pitäisi tuntua reilu venytys. 3 kovaa sarjaa, kussakin 10-15 toistoa.

Viimeistä liikettä takareisille viedään. Ystävällinen herrashenkilö tarjoutui sattumalta kuvausavuksi (kaipaa kuulemma miehistä näkökulmaa), mutta ilmoitimme kohteliaasti selviytyvämme kuvaamisesta. Kyseessä siis takaa perseeseen..takareisille reidenkoukistus. Nilkat rentoina, näin liike pysyy takareisillä. Lopussa voi hiukan avittaa koukistamalla nilkkoja, keskity kuitenkin koko ajan huolella LIHASSUPISTUKSEEN (lähde: Jari ”Lihassupistus” Mentula). 5 x 10-15. Ei pitäisi jäädä enää mitään hampaankoloon, jos on sarjat tehty riittävän kovasti. Ja meillähän on.

Loppuun vielä pohkeita seisaaltaan ja vatsaa ylätaljassa supersarjana kuutisen kierrosta, 10-15 toistoa. Jalat alkoivatkin olla aikamoista puupökkelöä, joten kuvaajalla ei enää kamerakaan pysynyt matkassa. Ehkä parempi niin, sillä kuvamateriaali tuskin olisi ollut enää julkaisukelpoista.
P.S. Toimitus pahoittelee paitsi huonoja juttuja myös vielä surkeampaa kuvanlaatua ja blogimaailmaan asiaankuuluvan, ammattitaitoisen hovikuvaajan puuttumista (hakemuksia otetaan vastaan). Lupaamme, että kuvat tulevat jatkossakin olemaan tärähtäneitä ja rumia irvistyksiä sisältäviä. Ainut hyvä puoli kuitenkin on, että heikko kuvanlaatu peittää näppylät, selluliitit ja silmäpussit, joten toistaiseksi jatkamme tällä huonoksihyväksi havaitulla linjalla.
minna

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta