Suomi-bodausmi-suomi-sanakirja – alkeet A:sta Ö:hön, Part I

Helpottaaksemme sankan lukijakuntamme blogimme asiasisällön (ja sen puutteen) perille menoa esittelemme muutamia tärkeitä bodaukseen enemmän tai vähemmän liittyviä käsitteitä. Käymme vuoden 2012 aikana käsitteet läpi A:sta Ö:hön. Tässä osa I.

A

Aerobinen = Turhaa, turhaa, turhaa. Kukaan itseään kunnioittava bodari ei moista akkojen hömpötystä harrasta. Jos on ihan pakko, niin kaikki vähääkään hengästyttävä liikkuminen paikasta A paikkaan B riittää. Jari Mentulan eeppinen taipale hyisessä Tampereen lumessa ja tuiskussa Fitfarmin toimistolta WFC:lle on ehdoton maksimi: n. 200 metriä (+ portaat alas, kääk).

Anabolinen = Syö helvetisti. Aina kun sinulla on yli 15 min. luppoaikaa, nuku. Niin, ja kannattaa myös ehkä vähän treenata.  Asteroidi on varsinaista planeettaa pienempi ja meteoroidia suurempi kivinen kappale, joka kiertää Aurinkoa, mutta se nyt ei liity tähän käsitteeseen millään tavalla.

B

Bodaus = Syödään, treenataan, syödään, paskotaan, nukutaan, treenataan, nukutaan, paskotaan, syödään. Ja poseerataan. 24/7.

Bull = Härkä. Mieluiten mediumina. Erityisen rapsakan kuivakka, kun paistaa riittävästi prässissä helvetillisissä hapoissa. 100 % suomalaista täyslihaa.

C

Coleman = Joku jenkkiläinen musta poliisivirkailija. Never heard.

Crosstrainer = Paras tapa nauttia viikon Seiska. Varo koskemasta lisä- tai mäkivastukseen. Tai hikoilemasta, hyi.

D

Damage = Treenin jälkeinen olotila yleensä lihaksissa, joskus aivoissa. Alla oleva marttojen vinkki auttaa vaurioiden korjaamisessa ainakin lihasten osalta.

Dianabol = Marttojen resepti: sekoita ainesta teelusikallinen aamupuuroon, päälle vähän raikkaita marjoja, makeaa hunajaa ja pari kukkurallista ruokalusikallista raejuustoa. Ja ei muuta kuin ääntä kohti!

E

Excuse = Turha käsite. Unohda se.

Endorfiini = Liikunnan jälkeinen hyvän olon tunne, jota ei kuitenkaan kehonrakennuksessa tunneta. Salitreenin jälkeen on oltava paha olo. Hyvin paha.

F

Fitness = Jälleen akkojen keksimä termi, jolla ei ole mitään tekemistä kehonrakennuksen ja oikean treenaamisen kanssa.

G

Gluteus maximus = Naisten tärkein lihasryhmä ja ylipäätään suurin evolutiivinen syy naisten olemassaololle. Näyttää hyvältä niin edestä, takaa kuin sivultakin. Toisaalta huonosti huollettuna epäinhimillinen näky. Suositellaan nautittavaksi saliympäristössä erityisesti kyykkypaikkojen takana.

H

Hauis = Ylikorostettu junttilihas. Usein ojentaja jätetään vähemmälle huomiolle, mikä näkyy heikompana menestyksenä bodylavoilla (Mentula, joku Fastin ojentajatreenivideo 2011).

Heavy = Tero Kivisen sanoin: ”Heviä hommaa!” Asenne, joka on oltava joka ikisessä treenissä.

Hiilari = Auttaa jaksamaan, hiilareiden vähyys näkyy myös aivotoiminnan katoamisena. Hiilarivajaa Minna jaksaa laskea juuri ja kaksi sarjaa, kolmas välillä tahtoo unohtua.

Tässä part I. Stay tuned, jatkoa seuraa seuraavissa osissa.

minna

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta