Hard Fitness Life

Arvoisa lukija, tänään pääset matkalle fitnesselämäämme – kokonaisen päivän ajaksi. Aloittakaamme aamusta.

Katabolinen Facebook räpsähtää heti aamusta auki. Anu tsekkaa kymmenet uudet kaveripyyntönsä ja hoitaa innokkaimmat tökkääjät alta pois (huom. ironia). Klo 5.23 aamulenkille startannut aamun peipponen, Minna, on palannut uudestaan pötköttelemään kirkasvalolampun alle. Tansanian aurinkoa tarvitseva tummaverikkö kärsii talvisesta kalpeudesta, joten lampun valohoito antaa hetkellistä akuuttia apua. Päivi ja Puntus kiehnäävät emäntänsä sängyssä. Anu niistää nenäänsä ja suihkuttaa vastahakoisesti nenäsumutetta. Hc-bodarihan ei mitään apukeinoja pikku lenssuun normaalisti käytä, mutta nyt nenän tukkoisuus on vienyt makuaistin tyystin, mikä hiukan tylsistyttää massakauden viimeisiä tankkauspäiviä.

Melkein kuin päiväntasaajalla. Ehkäpä kirkasvalolamppu onkin Minnan upean rusketuksen salaisuus?

Minna tarjosi kohtuukokoisen kupposen Anun eväille. Piti santsata kuitenkin uudestaan.

Kerrottakoon heti alkuun, että kuvat ja selostukset tulevat yhtä sekavassa järjestyksessä kuin kyläilypäivän kulkumme. Minnan dieettivitamiinit sisältävät mm. C-vitamiinia 4000 mg / päivä. Nappeja napsahtelee kurkusta alas tiuhaan tahtiin. Siitäkin huolimatta Minna kärsi pienestä flunssanpoikasesta, joka onneksi kuitenkin katosi parissa päivässä.

Kannattaa muistaa, että vitamiineja saadaan myös varsin luonnonmukaisesti erityisesti marjoista. Mustaherukka on edullinen, mutta tehokas C-vitamiinipaukku, tosin riittävän vitamiinin saannin turvaamiseksi harva popsii marjoja tarpeeksi.

Päivän hartia-käsitreeniin valmistaudutaan tutulla mustikka-Shockilla. Sähkö-Shock on korvaamaton: Anukin saa tujauksen taikajuomaa. Tulokset: treeneissä hienvirtaus on ehtymätön, ja pumppi kulkee.

Hörps, Shocki kilahtaa nuppiin heti.

Toteemipaalulle on uhrattu kisamenestyksen toivossa uudet kisabikinit.

Voodoo-naamarilla Minna taikoo fitnesstaikoja. Löydätkö kuvasta korvikset ja rannekorun?

Hetkeksi vielä aamupuuron pariin. Minna keittää tutun luomupuuronsa, 40 grammaa kaurahiutaleita, reiluun vesimäärään. Lämmin puuro hellii vatsaa samalla kun Facebook piippailee jo aamusta. Olemme pohtineet rakkaan valmentajamme Bull Mentulan FB-kataboliaa: jos kavereita mahtuu liki 5000 ja mukaan lukee sadat puhelinsoitot, s-posti- ja tekstiviestit, emme voi kuin arvostaa Härän innokkuutta vastailla ja turinoida tyhmiinkin kysymyksiin. Valmentajalta muuten aina kannattaa kysyä ja kertoa kaikki askarruttavat asiat, sitä vartenhan valmentaja on.

Pipo ja puuro lämmittävät mukavasti mieltä ja vatsaa.

Ennen treeniä haukkaistaan vielä toisenkin kerran kevyttä murua rinnan alle. Anu on löytänyt kassistaan kypsyysasteeltaan optimaalisen banaanin. Minna puolestaan on kokeillut Anun Rainbow-villitystä ja ostanut muutaman kerran Rainbown maitorahkaa. Arvio: koostumus on suussa mukavan paksu, joskaan ei luiskahda lautaselle yhtä sutjakkaasti kuin tuttu Ehrmann. Maku on jopa kermaisa, jäätelömäinen. Proteiinia löytyy kunnioitettavat 11 grammaa / 100 grammaa. Anu vinkkaa myös Lidlin puolen kilon rahkapönikkää. Tönikkä sisältää erittäin tiivistä rahkaa, ja maku on raikas. Rahkaa voi halutessaan laimentaa esimerkiksi Fun Lightilla, jolloin rahkasta saa pirtelömäistä. Marjoja sekaan vaan ja blenderiin, blogin makutakuu!

Anun dyykkausreissun saalis.

Lempiteetä. Ja vieläpä luomua.

Minnan habat alkavat olla Shockin jälkeen valmiit päivän käsipumppiin. Uskaltaisitko vääntää kättä tämän mimmin kanssa?

Bicepsit pullistuvat varsin mukavasti, eikö?

Mitä pienet edellä, sitä isot perässä.

Työpäivää varten on pakattava tarkasti päivän ruoat. Minna on säntillisesti punninnut vaa’an kautta jokaisen suupalan. Annokset lentävät bokseissaan laukkuun. Varaa tiiviskantisia rasioita, ellet halua löytää broileriliemiä kassisi pohjalta.

Eväät kassiin ja matkaan. Kun suunnittelee ja pakkaa valmiiksi päivän eväät, on ruodussa pysyminen helppoa.

Katabolisen säätämisen jälkeen lopulta päädymme SATSille. Respaan puumerkkien kirjaamisemme jälkeen pääsemme lopulta pukuhuoneeseen. Olemme oppineet kerta kerralta tehokkaamaksi ja jo muutaman minuutin kuluttua pääsemme alakertaan salille. Ennen sitä Minna pähkäilee vielä vaatteidensa kanssa. Tänään jopa harvinaisesti koko vaatekerrasto sattui mukaan.

Usein Minnalta saattaa unohtua jotain olennaista, mutta tänään alusvaatteetkin sattuivat matkaan.

Anun treenivaatetuksesta (tai sen komeudesta) voisi vääntää kokonaisen postauksen, mutta annetaan tässä hieman esimakua. Alla yläkoulun jalkapalloharrastuksen ajoilta pelihousut, jotka tahtoivat tippua silloisen luikku-Anun päältä. No, nyt samaa ongelmaa ei enää ole. Huomaa sponsorit. (Niin, ja uusia yhteistyökumppaneita voidaan painattaa mieluusti lisää lahkeisiin.)

Makuuhuoneen libidonsammuttajat – Seksintappaja-Sotkat.

Palataanpa treeniin. Hartiaa, ojentajaa, hauista, loppuun vatsoja. Tekemään, hop hop.

Rauta on meille kevyttä.

Hoplaa: Teräs-Minnan hanskoissa rauta on suorastaan ilmaa.

Olkapää-Anu nappaa tällä kertaa maltilliset käsipainot (tekniikasta on jostain kumman syystä tullut palautetta, vaikka Anu epäilee vaan kateellisten narukäsien olevan asialla). Vipareita sivuille.

Jos ei tällä hartiat kasva, niin ei sitten millään.

Minna jatkaa pystysoudulla. Haudanvakavalla ilmeellä, tottakai. Salilla hymyily on kielletty. Treenaaminen EI SAA olla hauskaa.

Tuijota tiukasti peiliin. Älä missään nimessä anna huomiosi lipsahtaa muualle kuin treeniin.

Hartiat tikissä, siirrytään ojentajiin. Pinkkipipo-Minna pumppaa huolella ojentajiaan. Salilta satelee muutamia katseita, mihin tosin olemme tottuneet.

Treenaajat eivät aina oikein tiedä, minne katsoisivat, kun Minna pumppailee. Hmm. Miksiköhän…

Hauis-Anu ja alatalja. Valaistus on huono, joten Anun hauis ei pääse oikeuksiinsa. Ja pieni nestekertymä sotkee lihaserottuvuutta.

Anun keskittynyt huokailu kertoo sadan prosentin paneutumisesta kohdelihakseen. Ammattibodarin asenne.

Minna nappaa suoran tangon ja lähtee tuomaan sitä kohti otsaa. Ojentajaparkoja ei päästetä tänään helpolla.

Bikini-Ahmonsaari on kehittynyt valtavasti liikkeessä. Kyynärpäät pysyvät paikoillaan, ja liike iskee juuri sinne minne pitääkin – tricepseihin eli kolmipäiseen olkalihakseen. Kuvasta voit laskea jokaisen lihaksen pään.

Anun elopaino tekee ojentajadipistä varsinaisen teholiikkeen. Ohjaaja-Anun omia fraasejaan lainaten: tykittää, tykittää.

Täydellinen tekniikka, loppuun hiottu liikerata. Takamus lähellä penkkiä, hartiat alhaalla, kyynärpäät takana.

Hauikselle loppuun vielä käsipainoilla herkistelyä vuorokäsin. Hauiskääntöä vasaraotteella.

Kuvassa irvistys, ei edelleenkään hymyily. Huomaa nelinkertaiseksi treenin aikana pullistunut kätönen.

Minna siirtyy treenin lopuksi vielä tuttuun loppuaerobiseen, joka tyhjentää viimeisetkin rasvasolut. Mutta mitä mitä, Anu on löytänyt kerrankin kokoistaan ja melkein voimatasoistaan seuraa. Vain melkein…

Oikeasti aerobinen harvoin hymyilyttää, mutta lifestyleblogimme kaipaa hieman iloisempaa imagoa.

SATSin ehdottomasti TYKEIN äijäkolmikko. Kehaisemme treenikaveriemme olevan varsinaisia mallitreenaajia: kuusi kertaa viikossa rautaa nostavat kaverukset ovat kovia tekijöitä. Kiitos yhteiskuvasta!


Kello alkaa olemaan 11.55. Minna jatkaa töihinsä klo 13 ja Anu jatkaa tunnin loppuaerobisella sisäpyöräilyä ohjaten ja loppuiltapäivästä opiskellen. Minna muistuttaa, että päivässä ehtii tehdä paljon, kun aloittaa askareet ajoissa. Fitnesselämässä oppii säntilliseen ajankäyttöön – välillä tiukkaa, mutta ehdottomasti palkitsevaa!
minna

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta