Pump It Up

Nyt kun blogin pääasiallinen, postauksiin patistava voima, Minna, on poissa (mutta missä, bongaa Minna ja saat blogipalkinnon!), lusmunlaiska Anu ei tahdo jaksaa vääntää ensimmäistäkään juttua (koska ei ole saanut ruhoaan salille, mistäpä sitä siis postausmateriaalia repimään). Onneksi Riina kaivaa treenikaverinsa aamuseiskalta perjantaiaamun yläkropan pamppitreeniin.

Yläkropan pumpissa on nimensä mukaisesti tarkoitus saada yläkerta kunnon lihasnestepöhöön ja paineeseen. Michelin-ukon kuva mielessämme painamme kutakin liikettä 4 sarjaa, 10-15 toistoa ja 30 sekunnin palautukset välissä. Tulossa siis puuskuttava, hapottava, ytimekäs reeni. Kas tässä:

Ylätalja
Vipunostot sivulle
Vipunostot taakse
Ristikkäistalja
Hauiskääntö taljassa
Push down taljassa
Vatsat (voimapyörä, lantion nostot, kierrot) 3 kierrosta

Kameran kuvista tuskin kukaan saa tolkkua, mutta järkälemäiset lihaksemme kestävät pienen pikselikolauksen.

Riina aloittaa ylätaljalla.

Riina valittelee jo aamusta aamupalamunakastaan, joka on kuulemma niin tuhti, ettei meinaa jaksaa syödä. Anu uhoaa syövänsä ainakin kolme sellaista.

Riinan olkapäät ovat saaneet mehevästi pyöreyttä, vaikka bikinissä alaosasto onkin prioriteetti. Mutta pyöreys olkapäissä tasoittaa koko kropan tasapainoa mehukkaan pikinipepun kanssa.

Tinkimätön asenne treeniin. Riinalla on muuten loistava musiikkimaku: spinningohjaajaksi valmistuva bodari tykittää kunnon rokkimusiikkia tunneillaan ja sama jatkuu omissakin treeneissä.

Anu kehittää äärimmäisen nerokkaan funktionaalisen liikkeen, josta Scott Abelkin olisi kateellinen. Jumppapallolla vipareita taakse.

Riina muistuttaa palautusten kestävän 30 sekuntia, ei minuuttia.

 Riina perässä. Huomaa kiekot, saat niilläkin oivasti tuntumaa.

Takaolkapääliike on haastava. Pyri tuomaan painoja pikkurillijohtoisesti taaksepäin ja pidä hartiat alhaalla.

Joskus pitäisi tehdä postaus erilaisista treeni-ilmeistä. Salilla on erittäin mielenkiintoista välillä stalkata sarjojen välissä ihmisten ilmeitä, eleitä ja äännähdyksiä. Hauskimpia ovat ne, jotka väkisin yrittävät säilyttää naamansa peruslukemillaan posket punaisina ja hikikarpalot valuen, kun PT karjuu vieressä. Toiset huokailevat kuin saksalaisessa pornofilmissä ja toiset taas… No, päättele itse.

Havuja, perkele.

Ristikkäistaljaa siis. Edessä helkkarinmoinen yhteenpuristus, kuten aiemmassa postauksessakin kerroimme. Korkeutta ja asennon kaltevuutta vaihtelemalla saat etsittyä optimaalisimman paineen.

Tasapenkin lisäksi on lukuisia eri rintaliikkeitä ja ristikkäistalja on varsin maukas liike, jota saa varioitua pienellä hienosäädöllä koko rinnan osaan.

Pumppu huutaa aerobisen suorituskyvyn heikkoutta huonoa ilmastointia, vaan mitäpä tuosta. Taljaan vaan koko pakka ja hauis töihin.

Paidan hihat joutuu käärimään, etteivät saumat ratkea.

Taukojen välissä ei ehdi sanoa Jari Bull Mentulaakaan. Riina väläyttää sadasosasekunnin hymyn ja jatkaa ojentajahapotustaan. Olkavarsi turpoaa toisto toistolta.

Riina kärsi viikolla pienestä poskiontelotulehduksesta, mutta sitkeä sissi on vääntänyt jokaisen treenin vänkäämättä läpi. Rispekt.

Samaan aikaan Funktioonalinen-Anu nappaa vaatimattoman, oliko se nyt noin, 50 kilogramman levytangon. Ojentajapunnerrusta kapealla otteella. Polte on kuin joulukinkulla uunissa.

Havuja katossakin. Perkele.

Bikini fitneksessä solakoiden säärien ja pyöreiden pakaroiden lisäksi haetaan naisellista, kapeaa, erottuvaa vatsaa. Riinalla onkin erittäin vahva keskivartalon lihaksisto, jonka malli piirtyy jo nyt kauniina päkkinä. Hän on käyttänyt nykyisin varsinkin isoissa massaliikkeissä, maastavedossa ja kyykyssä, vyötä, joka tukee keskivartaloa. Kropasta halutaan x-mallinen, joten liian dominoivasta keskikropasta voidaan jopa sakottaa.

Kolme kierrosta, kolme eri vatsaliikettä per kierros, 10-15 toistoa.

Lantion nostot.

Auringonpaiste kajastaa salin ikkunoista. Timmikroppaisen naisen siluetti piirtyy vasten toukokuista urbaanimaisemaa. Rauta ja lihas. Keho ja mieli. Kaikki sulassa sovussa. Yksin. Ja yhdessä.

Voimapyörä.

Anu päättää tehdä jälleen funktionaalisia rannerullauksia pyörällä.

Vartalon kierrot.

Riinalle tulisi asettaa kielto tasapuolisuuden vuoksi ehostaa enempää vatsalihaksiaan.

Treenit jatkuvat viikonlopun yli bikinidieettiläisten matkassa. Sunnuntaina luvassa posetreeniä ja selkäjumppaa. Riinan sanoin: palaillaan!

minna

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta