Matka Fitness Classiciin alkakoon!

Kävin tiistaina Tampereella tapaamassa valmentajaani. Treenejä jatkan tuttuun malliin viitenä päivänä viikossa, ja ruokavaliosta tiputettiin muutamilta aterioilta ruoka-aineita pois ja sykliteltiin. Rasvaprosentti on vielä melkoisen korkealla, etenkin reisistä saa lähteä rutkasti pehmeää pois. Painoni on liikkunut aamuisin tyhjällä vatsalla alimmillaan 63,8 kilogrammassa, mutta nyt parina aamuna se on tasaantunut 64,3 kilogrammaan. Nesteet ilmeisesti heittelevät hiukan painoa, lepopäivän jälkeen paino on usein alhaisempi. Pyrin kuitenkin olemaan orjallisesti tuijottamatta vaakaan, koska haluan luottaa valmentajan silmään siinä, missä kunto etenee.

Tällä hetkellä minulla on menossa hiukan pidempi lepojakso treenikiertojen jälkeen, mutta teen normaalisti aamuaerobiset. Polte salitreeniin on kova, ja sunnuntaina pääsen taas aloittamaan kierron alusta. Väsäsin eilen pitkään Excel-taulukkoa, johon suunnittelin jo seuraavat kierrot ennen niiden jälkeen tulevaa huilia salitreeneineen ja aamuaerobisineen. Kun ohjelma on kaksijakoinen ja settiin kuuluvat vielä mäki-/porrasjuoksut, saa sumplia aina välillä, miten jalat (ja muukin kroppa) palautuvat. Esim. treenikierron alkutreeneissä on monia isoja, kuormittavia perusliikkeitä, jolloin teen korkeintaan kaksi tällaista treeniä peräkkäisinä päivinä ja katson palautumisen mukaan, jaksanko veivata aerobisia kävellen vai juosten. Olen testannut ja todennut myös ihan toimivaksi ratkaisuksi sijoittaa jalkapäiville kovat syketreenit, koska seuraavana päivänä jalkatreenin jälkeen mäkijuoksu ei aina tule kyseeseenkään, sen verran väsyneet jalat ovat.

Minnan kanssa puhuimme, että kun dieetti etenee, kämppä sen kun siistiytyy. Minun tarmoni ei kyllä suuntaudu koskaan huushollin pynttäämiseen, ei siis koskaan. Koloni on kuin spurguluola, ja olen muuten siirtynyt patjani kanssa nukkumaan lattialle. En käytä tyynyä, ja muutenkin kovalla lattialla ohuella patjalla nukkuminen on ainakin tässä vaiheessa, kun mukava pehmytkudoskerros on vielä suojana, paljon kivempaa kuin tuossa upottavassa heteikassa (johon perseeni on vuorannut oman monttunsa) köllöttäminen. Terkuin Anu ”Askeettinen” Lehtoranta

Ikean lampusta optimivalaistus jumalaiseen kroppaani. Ah, tätä narsismin riemuvoittoa!
minna

6 vastausta artikkeliin “Matka Fitness Classiciin alkakoon!”

  1. Hyvältä näyttää Anu !! Yläkropassa jo hyvää kireyttä, tosiaan jaloista saisi lähteä vielä mutta tsemppiä reeneihin ! Ja täytyy vielä todeta, että kyllä tuo ikean lampun optimivalaistus jumalaiseen kroppaasi toimii. Haha 😀

  2. Kiitos! Alakropasta aletaan tiristellä joulukinkun kanssa kilpaa rasvakuonat liikkeelle 😀 Ikeassa kiertely on muuten sarjassamme ”kataboliaa, kataboliaa” varsin korkealla sijalla…

  3. Pakko tulla sanomaan, etten ole ikinä naurannut näin paljoa blogia lukiessani 😀 Ja vielä aihe koskettaa omaakin elämää. Upeita, mutta samalla myös fiksuja ja hauskoja naisia, ihanaa! Pakko alkaa lukemaan tätä, piristi aivan älyttömästi.

    -psykolokki
    startafight.blogspot.fi

  4. psykolokki: Lukijoille koetamme upottaa salakavalasti vatsalihastreeniä, hehe 😀 No mutta asiaan: meininki blogissasi juuri oikea ja pisteitä sulle potkunyrkkeilystä, toivottavasti treeni-into sen kun kasvaa! Tämmöset fitnesspeilailijat tuskin jaksaisivat noita taistelulajien hapotuksia, mutta onneksi korkkareissa keikistely on nykyään ihan hyväksytysti urheilua 😀

  5. Lotta: Kannattaa toki muistaa näissä egon pönkityskuvissa, että kun kaikenmaailman peilien, valojen ja varjojen kautta valitaan 65412764:sta otoksesta se yksi, kyse on illuusion luomisesta, jolla ei ole mitään tekemisestä todellisuuden kanssa 😀 Mutta toisaalta, koko kehonrakennushan perustuu pitkälti illuusion luomiseen. Koetamme siis jatkossakin luoda vaikka millä kikoilla ”motivaatio”kuvia, vaikka kulissien takana hartiat lyyhistyvätkin ja peppu lässähtää 😀

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta