Älä koskaan anna periksi!

Vaikka pyllähtäisit neljä kertaa pyllyllesi kirkkaalla jäällä, ja välillä myös takaraivollesi. Älä anna perisi. Niinkuin olen aina sanonut on välillä hyvä poistua mukavuusalueelta. Mistä olikaan kyse? Ennakkoluuloton Stailin henkilökunta järjestää joka toinen kuukausi varsinaisia tyky päiviä. Tällä kertaa valitsimme Jyväsjäven jään, ja perinteisen talviurheilulajin luistelun. Luistimilla vierailen noin kerran talvessa. Huomasin että vähäisetkin taitoni olivat ruostuneet lopullisesti, ja päätin että tämä sai jäädä tämän talven ensimmäiseksi ja viimeiseksi kerraksi. No missä sitä virkistymistä sitten tapahtui? Reippailimme hulvattomassa seurassa paikanpäälle, nauroimme toistemme kommelluksille, kilpailimme muutaman leikkihenkisen kilpailun,  ja ennen kaikkea saimme nauttia reilun pari tuntia raikkaasta ulkoilmasta. On ilo työskennellä tälläisessa porukassa, heittäytymis kykyä ei puutu ainakaan keltään.

Staili group uskaltaa!
Jouduin poistumaan sieltä kuuluisalta mukavuusalueelta myös toisen kerran tämän päivän aikana, nimittäin treenissä tietenkin. Saavuin salille myöhässä omasta aikataulustani. Minulla oli tasan 1 h aikaa treenata ja sen jälkeen minun oli oltava taas muualla. Kello oli tasan 16.00, ja SATS muistutti muurahaispesää. OMG kävi mielessäni, täältä ei pääsisi tunnissa pois. Vaihdoin muutaman sanan tuttuni kanssa ja hiukan rauhoituin. Tiukka keskittyminen, musiikit täysille, lataus vain ja ainoastaa treeniin. Jos haluat suorittaa treenisi ilman keskeytyksiä täpötäydellä salilla tässä muutama ohje:
1. Musiikki TÄYSILLE, ja rauhoitu. Saat kyllä treenisi tehtyä.
2. Käy mielessäsi läpi ohjelmasi, mieti mitä voi tarvittaessa tehdä toisin jos joku laite on varattu. Ylipäätään kuntoilijankin kannattaa miettiä  valmiiksi liikkeille aina korvaavia vaihtoehtoja, jos vaikka treeniympäristö muuttuu.
3.Vältä katsekontaktia, pidä katse kiintopisteessä, näytä keskittyneelle ja tietenkin keskity oikeastikkin. Jos pidät pitkiä palautuksia, ja nojailet välillä laitteisiin saat varmasti juttuseuraa. (Vaihdan mielelläni muutaman sanan kesken treenin, mutta joskus täytyy keskittyä vain itse asiaan. Etenkin kun on kiire. ) Tietenkin olisi fiksua ettei kiirettä koskaan tulisi 😉 Venyttelypaikalla voi sitten vaikka rupatella enemmän.
4. Pyydä tehdä sarjojen välissä. Onnistuu yleensä aina. Sovella tarvittaessa.
5. Pidä mieli positiivisena.
Olosuhteet huomioon ottaen treeni oli hyvä. Olo oli kaikkensa antanut, ja myöhästyin vain 10 min.
Tänään oli vuorossa rinta ja kädet. Tästä ei taida muut saada selvää kuin minä.

minna

4 vastausta artikkeliin “Älä koskaan anna periksi!”

  1. Oi, tulipa hyvä mieli tuosta ryhmäpotretista 🙂 Näin se on, pyllähdyksistä ei pidä välittää, ne vaan kovettavat kankun vastaanottamaan entistäkin kovempia iskuja 😀

    Salien ruuhka-ajat ovat kyllä pahoja välillä, varsinkin, jos pitää vääntää super- ja triplasarjoja. Mutta sija sopua antaa, fiksulla käytöksellä ja varaliikkeiden suunnittelulla yleensä selviää 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta