Kestävyyttä ja räjähtävyyttä bodya unohtamatta

Heinäkuu on jo pitkällä. Olen jossain sosiaalisessa mediassa vuoden alussa luvannut, että tämä vuosi pyhitetään itsensä kuuntelulle, kehon balanssiin saamiselle. Missä siis mennään? Olen mielestäni edennyt ihan kohtalaisen hyvin, takapakkeja on ollut, mutta olen osannut jatkaa eteenpäin niistä huolimatta. Vuosi on tosiaan yli puolessa välissä, ja uskon, että suurin kasvu on tapahtunut henkisesti urheilijana. Romahdukset kasvattavat, ja onni siitä, että ylipäätään voi treenata, on lahja. Ei tarvitse valita mielenterveys vai pylly, vaan uskon, että voi saavuttaa molemmat. Liian body-keskeinen elämä ei ole minulle hyväksi niin kuin ei monelle muullekaan. Lahjakkaimmat ihmiset lajissa kuin lajissa ovat monialaisia. Tosin olen hyväksi kokenut sen, että n. 80% vapaa-ajastani kuluu liikunnallisten aktiviteettien parissa – ja nautin siitä. Sosiaaliset suhteeni liittyvät harrastamiseen suurelta osin, joten en näe tätä ollenkaan huonona asiana. Toki on myös suuri rikkaus, että ystäviä on muistakin ympyröistä ja välilä saa nauttia aivan toisenlaisista asioista. Elämän peruspilarit täytyvät olla kunnossa, jotta tälläkin saralla voi edetä kohti unelmia.

Aerobiseen treeniin olen ottanut vaihtelua pyöräilystä ja juoksusta. Pyörän hankin viime maanantaina, ja kilometrejä on tullut viikossa reilut 100. Luonnollisesti olen jättänyt pari aamulenkkiä pois. Salitreenit tein normaalisti, ma, ti, to, pe. Kun aktiviteetin määrä oli noin suuri, korostui keskiviikkona välipäivän pitäminen salitreenistä erityisesti, muuten kesken viikkoa olisi loppunut puhti. Nautin suunnattomasti, kun pitkiä matkoja pääsee liikkumaan pyörällä suhteellisen nopeasti, maisemat vaihtuvat ja jalat saavat aivan erilaisen ärsykkeen kuin kävellessä. Myös polviogelmat unohtuvat tässä lajissa kokonaan, miksi pyöräily onkin varsin oiva laji esimerkiksi ylipainoisille. Pari tuntia kuluu pyörän selässä huomaamatta. Viime sunnuntaina kävin urheilukentällä juoksemassa sprinttejä 10 x 100 metriä. Palautus aina n. 1 min, jolloin syke ehtii laskea. Tämä oli myös tervetullutta vaihtelua, joten tänään oli tarkoitus ottaa uusiksi, mutta toisin kävi, koska jalat olivat sen verran jumissa viime viikon treeneistä. Hölkkäilyksihän se meni, mutta koivet saivat ainakin hiukan palauttavaa liikettä. Lopuksi venyttelyä, niin sunnuntain aktiviteetit olivat siinä. Lopuksi vielä viikon kuvasatoa, olkaa hyvät.

 

20130728-103019.jpg
Peilikuvatreenaaminen on tullut jäädäkseen!

 

20130728-200042.jpg
Tällä pääsee kovaa.

 

20130728-200117.jpg
Kevin Murphyn ihana uusi geelimäinen vaha. Kuin omiaan lyhyelle tukalla miehille ja naisille. SUPER.GOO!!!

 

20130728-200201.jpg
Vielä riittää uintikelejä 🙂
minna

Yksi vastaus artikkeliin “Kestävyyttä ja räjähtävyyttä bodya unohtamatta”

  1. ”Lahjakkaimmat ihmiset lajissa kuin lajissa ovat monialaisia.”

    Tosin lahjakkaimmat juoksijat ovat.. kenialaisia. Heh, heh 😉

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta