Entistä tykimpää kroppaa kohti

SportLifen teamipäivä oli viikonloppuna ja samoin My Body -messut. Teamipäivässä oli hyvä meno ja mukavasti porukkaa. Oli kiva nähdä taas teamikavereita ja vaihtaa kuulumisia. Ensin käytiin läpi SportLifen uusia tuulia ja siirryttiin Powerhouse Gymille treenaamaan ja poseeraamaan.

Uusi logo ja uudet tuulet :)
Uusi logo ja uudet kujeet 🙂

Monenlaista lisäravinnetta on tullut kokeiltua ja voin rehellisesti sanoa, että kyllä SportLifeltä löytyy kaikkein parhaimmat ja maukkaimmat tuotteet. Makuihin ei kyllästy ollenkaan, ja laatu on taattua. Itselläni on tällä hetkellä käytössä Kerosene-latausjuoma, BCAA Transport treenijuoma ja tietenkin Whey+  palautukseen, jonka kanssa otan myös banaanin. Lisäksi SportLifeltä käytössä ovat tietenkin omegat, magnesium, C, D ja monivitamiini. Tuotteisiin on tulossa lisäksi tervetulleita uudistuksia vuoden alussa,  joten olkaahan kuulolla.

Käsitreenin jälkeen :)
Käsitreenin jälkeen 🙂 Kuvassa upea Sanita ja minä. Sanita tähtää kevään bikini fitness -kisoihin. Metsästys on hänellä harrastus numero 2.

" Do you the rest "
”You do the rest.”

My Body -messuilla sunnuntaina oli taas luentoa luennon perään. Ensimmäisenä kaikkien tuntema liikuntavaikuttaja Timo Haikarainen puhui fitnessurheilijan lempiaiheesta eli rasvanpoltosta, sitten koko kansan ravitsemusterapeutti Hanna Partanen veti oman settinsä ja Innostusta täynnä oleva Ilkka Koppelomäki innosti elämään niin kuin haluamme. Olin muuten toissa kesänä Ilkan Saa mitä haluat -valmennuksessa ja voin suositella kaikille, tsekkaa lisää täältä. Kaikilla oli erittäin mielenkiintoiset puheet, aiheet sinänsä tuttuja, mutta kertaus on opintojen äiti. Muuten messut olivat vielä aika pienet, mutta uskon, että tapahtumaa olisi mahdollisuus kehittää entistä isommaksi, sen verran suosittu hyvinvointi aiheena on ihmisten keskuudessa.

kuva
Syömisen hallinta on  elämisen hallintaa. Hanna puhui asiaa savolaisen rempseällä asenteella.

Vielä vähän aikaa sitten tunsin pienoista epävarmuutta siitä, mihin omassa projektissani pyrin, nyt minulla on selkeä tavoite. Pidän sen vielä omana tietonani, mutta ensi vuonna treenataan kovaa ja kehitytään. Se on varma se. Tarvitsen lisää paksuutta käsiin, kunnon vatsalihakset, selän alaosaan pihviä ja pakaraan pyöreyttä. Ne eivät tule millään kitudieetillä eivätkä marathon-juoksulla, se on selvä se. Tavoitteellista salireeniä on takana vuodesta 2009 ja sen jälkeen on oltu 3 kertaa kisadieetillä ja lavalla yhteensä 8 kertaa. Tuohon aikaan mahtuu myös monenlaista mullistusta elämässä, joten lihaksen kasvulle ei ole annettu yhtäjaksoisesti kovinkaan hyviä mahdollisuuksia. Nyt on siis aika kehittyä. RAUHASSA.

Tästä se lähtee!
Tästä se lähtee!

Juuri kun toissapostauksessa kerkesin avautua että elämä on yhtä kaupassa käyntiä, enää ei haittaa :D
Juuri kun toissa postauksessa kerkesin avautua, että elämä on yhtä kaupassa käyntiä, niin enää ei haittaa 😀

Toistoo toistoo toistoo 10 000 toistoo

Oletteko koskaan kuulleet 10 000:n toiston säännöstä? Jotta jokin asia automatisoituu, siihen tarvitaan noin 10 000 toistoa. Tämä pätee esimerkiksi jos opettelet uutta liikettä. Kun olet tehnyt 10 000 toistoa, osaat liikkeen ja kehosi muistaa sen.

Pose pose! Poseja ei pidä unohtaa offillakaan.
Pose pose! Poseja ei pidä unohtaa offillakaan.

Kukaan on harvemmin hyvä syntyessään hyvä missään, vaan hyväksi tulemiseen on  vaadittu satoja tuhansia toistoja. Urheiluharjoitteiden lisäksi tätä sääntöa voi minusta soveltaa myös elämätantapamuutokseen ja muihin tapoihin. Eli jos alat noudattaa ruokavaliota ei alussa kannata miettiä liikaa jokaista ateriaa ja tekemistä liian tarkasti. Kun olet toistanut tiettyä kaavaa, esimerkiksi noudattanut ateriarytmiä, jossa syöt 5-6 kertaa päivässä entisen napostelun ja illan megamättöjen sijaan, rytmistä tulee tapa etkä osaa olla ilman. Olet toistanut rutiinit, luonut tietyn peruspohjan ruokavaliollesi, pakannut eväät, jne. Alussa varmasti tuntuu oudolle, mutta tuntukoon.

One day after the cardio.
One day after the cardio.

Jos haluat muuttaa tapojasi, välillä on poistuttava mukavuusalueelta ja toimittava robotin lailla, jotta homman saa rullaamaan.  Sama pätee vaikka kodin siivoamiseen, sängyn petaamiseen tai ihan mihin vaan. Tee itsellesi rutiineita ja tapoja, jotka vievät sinua eteenpäin. Eli: Opettele pomminvarma tekniikka ensin ja ala toteuttaa! Tämä on tärkeää, koska jos opettelet väärin, teet myös väärin ja saatat aiheuttaa itsellesi hallaa. Niin kuin olemme huomanneet, opituista tavoista on vaikempi sitten oppia pois! Kerralla kunnolla siis 🙂 

Valorinteen hiljainen hetki ja pakaran kaari
Valorinteen hiljainen hetki ja pakaran kaari

Tällä tavoin ihmiset ovat oppineet huonojakin tapoja esimerkiksi tupakanpolton, harvemmin kenestäkään rööki maistuu ensiksi kovinkaan hyvälle. Olen huomannut tämän toimivaksi monessa, esimerkiksi aamulenkkeily on tapa, joka jää helposti päälle, kun vauhtiin pääsee. Kannattaa opettaa siis itsensä hyville tavoille 😉 

Nam nam :)
Nam nam 🙂

No mutta mitäs Minna? Treenit on menneet kliseisen tasaisesti. Nilkka on edelleen pipi, mutta levossa kipua ei juuri ole varmasti kävelyn rajoitamisen takia. Kipu ei myöskään säteile sääreen asti ja turvotus on laskenut hiukan alemmas nilkkaan. Parempaan päin siis kuitenkin. Olen polkenut spinningiä tällä viikolla lähes joka päivä puntin lisäksi. Kaipaan lenkille.

Keljon puntillakin tuli vierailtua, tosin venyttelemässä. Rauta on samanpainoista joka salilla, mutta olisiko täällä hieman raskaampaa?
Keljon puntillakin tuli vierailtua, tosin venyttelemässä. Rauta on samanpainoista joka salilla, mutta olisiko täällä hieman raskaampaa?

Olenkin miettinyt paljon suhdettani aerobiseen ja tunnustan olevani koukussa siihen. Toki se vauhdittaa aineenvaihduntaa ja rasvanpalamista mutta ei määräänsä enempää. Lihaksen muokkaus on kuitenkin pääprioriteetti, ja aerobishumppailu ei saisi vaikuttaa yhtään treeniin salilla, jossa täytyy olla käytössä täydet paukut joten määrä ei voi olla järjettömän suuri. Anulta sainkin hyvän vinkin, että jos pään takia sitä aerobista teet, niin salille venyttelemään vaan, 10 minuutin alkulämpö alle, jos on pakko jotain tehdä. Ihan hyvä idea, venyteltyä kun tulee nykyään ihan liian vähän. Neuvosta vaarin ja kerran viikossa käytäntöön. No ei tässä mitään hätää ole, tällä hetkellä vireystaso on erittäin hyvä siihen nähden, että eletään kuitenkin syksyä, jolloin suunpielet alkavat monella kääntyä alaspäin kuin automaattisesti ja askel hidastua. Ei pelkoa. Ällöpositiivisella asenteella mennään. 

Uusi lempi hiilari = bataatti
Uusi lempi hiilari = bataatti

Kävin muuten katsomassa Leijonasydän-leffan. Oli paras pitkään aikaan näkemäni elokuva. Laittoi ajattelemaan omaa lapsuutta, itketti ja välillä nauratti. Loistavaa roolityötä suomalaisilta näyttelijöiltä.