Kun perä ei meinaa nousta penkistä – lähtemisen vaikeus

Ulkonaa sataa ja on ankeaa, sitä paremmalla syyllä kannattaa viettää illat mieluummin treenaten hyvin valaistulla kuntosalilla ja saada energiaa iloisista liikkuvista ihmisistä kuin maata kotisohvalla sipsipussin kanssa. Joskus salille tai liikkumaan lähtö on kuitenkin äärimmäisen vaikeaa, tässä muutamia vinkkejä jotka toivottavasti auttavat saamaan sinutkin liikkeelle:

– Tarkista ajankäyttösi. Jokaisella meistä on saman verran tunteja vuorokaudessa käytettävissä, jos siis tuntuu ettei treenille ole aikaa, aikatauluta uudestaan. Lapset saa tarvittaessa lapsiparkkiin ja kaverin kanssa voi sopia yhteistreenin. Tarkista kuitenkin aina että nukut riittävästi ja hyvin.

Hanki itsellesi idoli jota seuraat. Tähän fysikkaan en varmaankaan koskaan yllä, mutta hän motivoi minua suuresti. Pro figure kilpailija Candice Lewis-Carter hienosti Olympiassa pronssille. Kuva instagarmista nimellä: ICANDYLEWIS
Hanki itsellesi idoli jota seuraat. Tähän fysikkaan en varmaankaan koskaan yllä, mutta hän motivoi minua suuresti. Pro figure kilpailija Candice Lewis-Carter hienosti Olympiassa pronssille. Kuva instagarmista nimellä: ICANDYLEWIS

– Sillä mitä syöt on erittäin suuri vaikutus energia tasoon. Jos syöt liikaa hiilari höttöä, se väsyttää ja laiskistaa ja jos taas kalorit ovat liikaa miinuksella etkä saa riittävästi ravintoa ei treeni maita sittenkään. Pidä veresokeri tasaisena, juo paljon vettä, ja syö terveellisesti ja säännöllisesti niin pysyt energisenä. Ennen treeniä on hyvä nauttia kevyt ateria noin tuntia ennen aloittamista.

– Inspiroiva ympäristö. Jos naapurin kellarisali ei innosta hakeudu jonnekkin missä käy samanhenkisiä ihmisiä, hanki laji ja harrastus minkä parissa viihdyt aidosti. Teetkö mieluummin yksin vai ryhmässä? Veto apu on joskus tarpeen.

Ulkona näyttää tältä. Ei ole muita vaihtoehtoja selvitä pitkän talven yli, kuin pysyä liikkeessä.
Ulkona näyttää tältä. Ei ole muita vaihtoehtoja selvitä pitkän talven yli, kuin pysyä liikkeessä.

– Olet läheistesi keskiavo. Hanki ympärillesi ihmisiä jotka treenaavat ja liikkuvat paljon. Jos lähipiirissäsi on paljon laiskamatoja ja bilehirmuja, muutut sinäkin todennäköisesti sellaiseksi.

– Selityksen makua. Usein pyykit on pesemättä, kissat harjaamatta, laskut maksamatta. Selitätkö itsellesi ettei vaan tarvitsisi mennä treenaamaan, nuo hommat ehtinee tehdä muulloinkin. Yleensä treenin jälkeen kaaos on paljon paremmin hallittavissa.

– Hyvät treenivaatteet, eivät ahdista eivätkä purista. Housuista ei saa vilkkua perä vaikka pistäisit pään maahan seistessäsi. Kiva ulkonäkö on tietty plussaa. Tee siis olosi sellaiseksi että viihdyt.

– Toistoa, toistoa ja vielä kerran toistoa. Tee treenistä samanlainen rutiini kuin syömisestä ja nukkumisesta. Näin siitä muodostuu automaatio, etkä osaa olla ilman.

– Alkoholi, jos vedät viikonloppuisin naamat, on takuu varmaa että alkuviikon treenit eivät maistu ja olo on vetämätön. Muista että naisilla neljä annosta kerralla on kohtuukäytön raja.

– Tee suunnitelma treeneistäsi ja merkkaa ne kalenteriisi. Pidä myös treenipäiväkirjaa, voit myös infota treenit jollekkin ystävällesi joka on kiinnostunut aiheesta. Jos sinua motivoi ota vaikka selfie treenin jälkeen tai päivitä somea. Anna muiden ärsyyntyä ihan rauhassa, monet voivat myös motivoitua sinusta. Usein auttaa jos kerrot suunnitelmasi koko kansalle, silloin sinulla on pienoinen paine pysyä siinä. Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty.

– Rentoudu, sinun pitää pystyä rentoutumaan. Etsi hyvä keino. Meditoi, katsele tv:tä, polttele kynttilöitä, tee käsitöitä, harrasta seksiä. Rentoutunut keho ottaa treeniä vastaan ja jaksaa lähteä liikkeelle yhä uudestaan ja uudestaan.

– Ihastu. Joko vanhaan kumppaniisi, tai uuteen. Ihastunut ihminen jaksaa pysyä liikkeessä ja huolehtia itsestään.

– Yksinkertaisesti nosta vaan se perä ylös penkistä ja pakota itsesi lähtemään. Tämä toimii itsellänikin ja parin ensimmäisen liikkeen jälkeen treeni on mukavaa ja kulkee. Treenin jälkeinen olo palkitsee takuu varmasti. Olet taas kerran voittanut itsesi.

Treenin jälkeen olo on voittamaton. Tätä ennen makasin sohvalla puoli kuolleena töiden jälkeen. Kyllä kannatti kammeta itsensä ylös.
Treenin jälkeen olo on voittamaton. Tätä ennen makasin sohvalla puoli kuolleena töiden jälkeen. Kyllä kannatti kammeta itsensä ylös.

Vierivä kivi ei sammaloidu!

Instagram: tyttosinaoletvahvaofficial

Facebook: Tyttö sinä olet vahva

minna

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta