Strike a pose – lisää poseerausta

Poseerausta ei voi koskaan harjoitella liikaa. Vaikka olisi kuinka hienot lihakset, malli, ja täydellinen kireys voi huonolla poseerauksella pilata koko kisan. Ifbb:n ohjeistuksen poseeraukseen voit kurkata säännöistä täältä.  T-kävelyä ja korkkareilla kävelyä kannattaa myöskin treenata niin että menee unissaankin. Videolta oppii parhaiten omista virheistään, joten luottokaveri tai kisakumppani vain aina kameran taakse.  Esimerkiksi näin:

Hyviä ohjeita selän levitykseen:

Ja etuasentoon:

Näissä pitää muistaa se että on täysin yksilöllistä miten saat parhaita puoliasi esille riippuen ihan kropan mallista ja rakenteesta, joten siksi olisi hyvä jos omia asentoja katsoisi joku lajista hiukan enemmän ymmärtävä. Se mikä sopii toiselle, ei käy välttämättä sinulle.

Aina pitää yrittää löytää omasta tekemisestä asioita joita voi tehdä paremmin. Omia kisoja taas lähdin tässä analysoimaan. Poseeraus ei ole aina mennyt ihan putkeen.  Esimerkiksi tuossa taka asennossa on korjattavaa. Minun ei pitäisi skipata selkää taaksepäin liikaa koska se on muutenkin suhteellisen lyhyt ja menee ikäänkuin kasaan kun skippaan sen liikaa taaksepäin.

_MG_9954
 Kuvassa Jyväskylän sm-karsinta 2011: Satu Kalmi, minä punaisissa bikineissä, vuoden 2011 SM hopeamitalisti Carita Riiheläinen, Maria Virkkunen, ja Hanna Saario vuoden 2011 SM 3. 

Sijoitus loppujen lopuksi oli SM 10. Tuohon aikaan vuonna 2011 oli vain kaksi pituus luokkaa alle 163 cm ja yli 163 cm. Eli pitkälle ihmiselle huono juttu koska yleensä pitkä häviää aina lyhyemmälle. Nyt on onneksi sarja + 168, joten pääsen muiden hujoppien kanssa kilpailemaan. Esimerkiksi ylemmässä kuvassa esiintyvä Hanna Saario joka voitti tämän vuoden SM:t kilpailee yhtä alemmassa pituus luokassa.

Kuvassa oikealta tämän vuoden SM 1 ja SM 2.
Kuvassa oikealta tämän vuoden upeat SM 1 ja SM 2. Bettina Gräsbeck ja Elin Hassel. 

Eli jos otamme oppia näistä kuvista ja asennoista lihaksikkuus ja kireys ei aina ole se juttu. Toki minun pitää saada lihasta lisää jokapuolelle, ja yleispakettia kireämmäksi mutta myös asennoilla ja poseerauksella on suuri merkitys. Rentoutta ja sulavuutta kaivataan ja esimerkiksi ranteet ovat olleet aina minulla taivutettuna epämääräisen näköisesti. Näitä on onneksi aikaa harjoitella ja hioa viimeistä piirtoa myöten.

Kuvat: Body lehti.

Instagram: tyttosinaoletvahvaofficial -> SEURAA

Facebook: Tyttö sinä olet vahva -> TYKKÄÄ

 

 

minna

2 vastausta artikkeliin “Strike a pose – lisää poseerausta”

  1. Moi! En kysy pahalla, mutta onko bodyssa pakarat ei-niin-tärkeät? Tuntuu, että bikinissä ne ovat niiin pyöreät ja kun vertaa näihin kuviin niin huh!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta