Keskiviikon käsijumppa

Nyt on tullut treenattua parina viikkona kädetkin eri päivänä.  Vähän aikaa sitten tein kädet rinnan kanssa, mutta nyt on pumppailtu vähän tehostetummin pelkkiä hanskoja.

Tässäpä sitten perinteinen treenipostaus tähän väliin. Treenin suunnitteli ystäväni ja luotto treenikaverini, joten kiitos tämän päiväisestä pumpista kuuluu hänelle.

Alkuun tietty lämmittelyt, eli crossailua 5 minsaa ja käsien pyörittelyä, keppijumppaa, ynnämuuta. Sitten aina ennen varsinaisia sarjoja,  yksi lämmittely sarja vielä kevyillä painoilla, että lihas ikäänkuin hahmottaa mitä on tulossa.

Liike 1: Hauiskääntö vasaraotteella.

image

Liike 2: Kapea penkkipunnerrus käsipainoilla ojentajille.

image

Liike 3: Hauiskääntö taljassa mutkatangolla.

Liike 4: Ojentajat taljassa köydellä.

image

Liike 5: Hauiskääntö ristikkäistaljassa.

image

Liike 6: Ojentajat taljassa mutkatangolla.

image

Liike 7: Hauiskääntö laitteessa.

image

Eipä noissa kuvissa kyllä näy lihaksen lihasta, mutta jospa sieltä jotain kuoriutuu. Rasvaa kun on kiitettävästi ei lihaskaan vielä paista kilometrin päähän. Heh, ainakin yritys on kova. Pitkiin raajoihin on vaikea saada paksuutta, mutta sitten kun sitä saa on näyttävyys taattu. Vaatii ehkä enemmän aikaa ja kärsivällisyyttä kuin lyhyemmillä, mutta mihinkäs tässä maailmassa olisi kiire.

Nyt on lisäravinne hommat taas viimeisen päälle, ja huomaan kuinka pienen tauon jälkeen lataus ja treenijuomat tuovat oman osansa ja buustinsa hommaan. Turhia nuo tuotteet eivät missän nimessä ole, vaikka moni niin tuntuu ajattelevan. Lataukseen käytän Sportlifen kerosenea ja saman sarjan Eaa:ta. Treenin aikana BCAA transporttia ja Glutaminea. Treenin jälkeen tietenkin heti palautus juoma, joka on tällä hetkellä: Sportlifen recovery +. Nämä kaikki tosiaan Sponsoriltani Sportlifeltä. Voin suositella Sportlifen tuotteita, monia erillaisia merkkejä testanneena erityisen hyvän maun ja miellyttävän koostumuksen ansiosta. Lisäksi tuotteissa on erittäin hyvä hinta/laatusuhde kuluttajalle ja sopivat pakkauskoot.

Eipä noissa treenikuvissa näköjään hymy paljon irtoa joten laitetaan vielä yksi selfiekin loppuun :D
Treenikuvissa ei näköjään hymy paljon irtoa,  joten laitetaan vielä yksi selfiekin loppuun 😀

Instagram: tyttosinaoletvahvaofficial -> seuraa

Facebook: Tyttö sinä olet vahva -> tykkää

Diettiviikko numero kolme

No johan tässä on pyörähtänyt käyntiin diettiviikko numero kolme. Kiloja on lähtenyt tasan kolme, jotenkin alussa olisin odottanut hiukan suurempaakin painon hupsahdusta, mutta täytyy sanoa että olo on kyllä freesimpi ja ku tiedän että olen noudattanut ohjeita, ei ole syytä hätäillä. Ihan kivahan se on että saa vielä syödä, eikä aerobistakaan tarvitse vielä tahkota aamuin illoin. Kevyet lenkit ovat kyllä tosin ihan maistuneet. Viimeviikon treenit menivät todella hyvin, ja viikonloppuna olinkin sitten käymässä Tampereen suunnalla, ihan muihin kuin fitness hössötyksiin liittyen. Teki kyllä hyvää tuulettaa aivoja, ja ottaa etäisyyttä treenihommiin. Tuollaiset päivän/kautta parin irtiotot ovat kyllä ainakin minulle iso juttu.

Tämä viikko sitten alkoikin selkätreenillä. Ajattelin ihan leikillään kokeilla tässä kevään tullessa nostaa vähän MAVE tuloksia, ja kokeilla välillä ihan muutamia ykkösiä välillä. Sarjaa voin tehdä reilulla satasella, mutta eilen otin kokeeksi yhden 130:llä. Aika helppoa oli, joten pitäähän se ensiviikolla tempaista tankoon  vielä vähän lisää.

image

Eihän tuo varsinaisesti nyt mihinkään fitnekseen liity, mutta kun paikat on hyvänä ja ei tunnu missään niin voi kai sitä vähän leikitellä. Muutenhan kehonrakennuksessa ajatus on että lihas saisi mahdollisimman paljon tuntumaa ja ärsytystä vaikka vain todella pienellä painolla. Pääasia että liikkeet saisi kohdennettua juuri oikeaan lihakseen. Mutta kyllä minusta välillä on hyvä liikutella myös isompia rautoja, niin lihas ottaa tuntumaakin paremmin. Pääasiassa treenataan kuitenkin lihasta, ei liikettä.

image

Lisää aiheesta: Utti Hietalan näkemystä asiaan Lihastohtorin blogista.

Instagram: tyttosinaoletvahvaofficial

Facebook: Tyttö sinä olet vahva