Ei se elämä vaan ole pelkkää kisakuntoa

Jotkut paisuu offilla, jotkut ei. Jotkut bulkkaa tarkoituksella, joillakin homma ei vaan pysy hanskassa. Jotkut siltä väliltä. Olen ollut jotain siltä väliltä, mutta mutta molemmat ääripäät on myös koettu. Yritetty pitää kisakireyttä yllä hinnalla millä hyvänsä, ja turvottu ilmapallon lailla kun kisat ovat ohi. Viimeinen kisakausi päättyi jälkimmäiseen, ja jossain vaiheessa aloin ajattella että massaa nyt vaan on enemmän, keho pitää siitä kiinni ja prkl. nyt kumminkin treenataan. Katsellaan sitten joskus sitä diettaamista. Pari vuotta on tullut oltua isompi kaveri, jotain pientä välidiettiä on pidetty välillä olon ollessa oikein tukala, mutta ei sen kummempaa.

image

Kyllähän sitä moni painottaa ja tottakin se on että ei sitä painoa välttämättä tarvitsisi nostaa paljon yli 10%: tia kisakunnosta, mutta kyllä se vaan niin on käytänössä nähty että harvempi siinä pysyy. Helpommin sanottu kuin tehty, jotkut kokeeneetkin kilpailijat ottavat sen pari kymppiä, ja siitä huolimatta ovat aina lavalla kunnossa. Kyse on osittain varmasti genetiikastakin, joillekkin tavaraa tule helpolla ja joillekkin lihominen vaatii enemmän työtä, ja tietty sillä pääkopalla ja sen pitävyydellä on merkitystä. Mutta varsinkin jos joskus on ollut isompi ja rasvasolu on valmiiksi laajentunut se kyllä täyttyy hyvin helposti uudestaan.  Sitten jos on joskus ollut lihava, tarkoittaa sitä että ruoasta on täytynyt myös tykätä, ja vanhoihin tapoihinhan on helppo palata 😀

Taivaan tosihan se on että lihas tarvitsee kasvaakseen sitä kaloria, reilusti kaloria. Ok, ne ylimääräiset menee laardiksi vyötärölle, mutta osa menee suoraan lihakseen ja ainakin lihaksella on energiaa kasvaa. Kuivalla lihaksella on huono treenata, ja usein kehitys saattaa jäädä lähinnä ylläpidoksi.

Se sitten onkin eri juttu, miten järkevästi dietti toteutetaan mitä siitä sitten jää jäljelle. Jotkut ne jaksaa aina jauhaa toisten läskeistä tai läskittömyydestä mutta parempi kuitekin olisi keskittyä ihan vain omaan itseensä. Ihan mielenkiinnolla odotan miten itse pystyn lihasta säilyttämään.

Ihan sillä ettei tämä elämä ei ole vaan kisakunnossa pousaamista, jaan sosiaaliseen mediaan kuvia ja viedoita myös siitä offikunnosta ja miten dietti etenee isommastakin kunnossa. Kisakunto on illuusiota, mutta työ tehdään offilla ja salilla eikä aina todellakaan olla niin hehkeitä. Toisaalta jotkut tykkää munsta, jotkut kanasta. Ympärivuotinen kireyskään ei miellytä kaikkien silmää, ja nyt isompana ollessa olen osittain jopa alkanut pitää siitä ja varsinkin siitä että on voimakas olo. Tuskin koskaan haluan pysyvästi painaa ainakaan kovin paljon alle 75 kg:tä.

 

image

Parsakaalit valmistuu myös muuten vallan loistavasti mikrossa rasiassa jossa on aukko. Ah niin ihanaa fitnessruokaa.

image Lenkkeily kelit alkavat olla kohdillaan.

image

Instagram: tyttosinaoletvahvaofficial -> seuraa

Facebook: Tyttö sinä olet vahva -> tykkää

Maailma on sun

” älä luovuta beibe, ota kaikki mikä puuttuu beibe maailma on sun, maailma on sun, kaikki tää kuuluu teille sä voit muuttaa tulevaisuutta, sä voit muuttaa historiaa se voi olla sulle viel uutta, onnee ei saa pistoolin kaa tee niinkun mä pidä sun läheiset lähellä niin sit sun maailman ympäri on lyhyempi kävellä jos sä et nää et oo aito en voi enempää antaa tää on mun elämä, nää on mun kultahampaat mä pysyn unessa ja tiiän mitä tartten/ maailma on täällä, täällä meit varten ”

Mikael Gabriel

Tässä biisi joka on viimeaikoina pyörinyt paljon päässä, aika hyvät sanat muuten. Niin se vaan on maailma sun, kun päättää vaan mitä haluaa ja lähtee sitä kohti. Historian ei saa antaa liikaa häiritä.

Muuten uusi treeniohjelma kolahti s-postiin ja sitä tutkaillassa melkein hiki tuli. Jako menee nykyään näin:

1.Takareidet, pakarat, pohkeet

2. Selkä, takaolkapäät, vatsat

3. Rinta, olkapäät

4. Etureidet, pakarat

5. Hauis, ojentajat, vatsat

Näillä mennään sitten seuraavat pari kuukautta ja toivotaan tietty kovaa kehitystä. Ainakin kun testattiin viime viikolla jo hanskatreeni, niin toimi kyllä hyvin ja saatiin hanskat turvoksiin kiitettävästi. Kyllä sitä vaan itse aina välillä vieläkin ajautuu tekemään juurii niitä helppoja lempi liikkeitä kun suunnittelee itse treenit, toisaalta on kyllä saatu ihan mukavasti lihastakin aikaiseksi tässä vuoden aikana. Eli kai sitä on jotain oikein tehty.

Dietti menee edelleen niinkuin pitää, enkä tällä hetkellä koe siitä minkäänlaista painetta, tai tunne itseäni rajoitetuksi koska ruoka on hyvää ja sitä on paljon. Vähän kun tarkenti ne ylimääräiset pois, olo on heti paljon raikkaampi ja treenitkin sujuu jotenkin paremmin. Vaikka jotkut vihaa eat clean sanontaa, niin kyllä minusta se on erittäin hyvä asia jos jaksaa syödä puhtaasti. Olo on meinaan ihan eri, kuin se että mättää suuhun mitä sattuu. ns. itsensä hemmottelun varjossa. Ei sitä sokeria päivässä tarvitse edes paljoakaan lappaa, että se tuntuu sekä näkyy olossa.

image

Tässä muuten mun uusi löytö. Paras tapa valmistaa vihannekset on uunipussi. Pussi vaan täyteen parsakaalia ja mikroon, niin ei muuten tule vetistä. Laitan usein samaan pussiin kaalia, paprikaa, ja punasipulia. Todella hyvää, ja todella voittaa kaupan pakasteet.

image

Eväsprepin teko on tuttua, ja on se vaan helppo lähteä reissuunkin kun ei tarvitse miettiä syömisiä. Viikonloppuna taas pidin treenivapaata, pientä aerobista lukuunottamatta. Ja pikku irtaantuminen arjesta teki taas hyvää.

image

image

Aurinkoiset pakkas säät jatkuvat keskiviikkoon, joten lämmintä päälle ja nauttimaan auringosta 🙂

Minä korkkaan huomenna uuden treeniohjelman ja ilmoittelen sitten taas miten menee. Stay tuned.

Instagram: tyttosinaoletvahvaofficial -> seuraa

Facebook: Tyttö sinä olet vahva -> tykkää