Lisää raakasuklaa energiaa

GreenstreetRupla Itäkeskus ja Itiksen kauppakeskus tarjosivat ystävällisesti minulle ja bloggaaja kolleegoilleni raakasuklaa workshopin jossa olin tietenkin ilomielin mukana. Dietti ei paljon raakasuklaata salli, mutta josko ne kaksi maisteltua palaa vielä ehtisivät sulaa pois…

image

Raakasuklaa Workshop sopii mainiosti yrityksen virkistyspäivään, pikkujouluihin tai kaveriporukan polttareihin, syntymäpäiviin, tai muuhun juhlaan. Yksityiset Workshopit räätälöidään aina toiveittesi mukaan kestoltaan ja sisällöltään. Raakasuklaa Workshop voi  joko olla oma ohjelmanumeronsa tai osa suurempaa kokonaisuutta, muun muassa:

-virkistyspäivä

-tiiminrakennuspäivä

-polttarit

-synttärit

-viininmaistelu / wine tasting, yms.

Workshoppien järjestäminen onnistuu ympäri maata sopimuksen mukaan. Muita worksoppeja ovat muunmuassa: Herkku, raakakakku, raakaruoka, ja mehustus.

Aikaisemminhan olin tehnyt raakasuklaa ainoastaan valmiista pakkauksesta Rakkautta ja raakasuklaata, mutta tällä kertaa pääsimme tekemään homman alusta alkaen itse.

Rupla käy tapahtuman järjestämiseen paremmin kuin hyvin,  siellä yhdistyvät:

– Taidenäyttelyt
– Kahvila vintage- ja design-kalusteilla – Myös huonekalut ovat  ovat kaupan
– Myymälä suunnittelijoiden vaatteille ja asusteille
– GreenStreetin raakasuklaa ja -kakku workshopit
– Tapahtumat: livemusiikkia, teatteria, elokuvien ja musiikkivideoiden ensi-iltoja, sosiaalisia projekteja, workshoppeja tai mitä vaan mukavaa.
– Jos haluat järjestää  Ruplassa tapahtuman tai yksityistilaisuuden, ota rohkeasti yhteyttä!

Rupla edustaa yhteisöllisyyttä, tekee asiat suurella intohimolla.

image

image

image

Nyt Rupla avannut toisen paikan Itäkeskuksen kauppakeskus Itikseen ja oli vielä isompi ja valoisampi, kuin Kallion paikka jossa muutama  viikko sitten vietimme kaverini Riikan taidenäyttelyn avajaisia. Näyttelystä  kerroin tässä postauksessa. Nyt Riikan taulut ovat nähtävillä siis Itiksen Ruplassa.

image

Sitten mennään itse asiaan.

Ensimmäisenä tällä kertaa raastettiin kaakoavoi:

image

image

Jonka jälkeen se sulatettiin vesihauteessa juoksevaksi:

image

Sitten massaan lisättiin raakasuklaajauhetta, lucuma, ja toco jauhetta. Joukkoon voi toki laittaa vielä vaikkapa maca jauhetta jos haluaa.

imageMakeuttamiseen käytettiin luonnollista hunajaa…

image

Sitten vain muotteihin haluttuja mausteita tai ilman. Käytimme cashewpähinää, banaania ja incamarjoja. Osaan vielä kaakaoanibsejä päälle.

image

image

Suklaa vain muotteihin ja pakkaseen hyytymään noin vartiksi.

image

Lopputuloksena oli kauniit terveelliset suklaat. Kaloreita suklaassa on paljon, mutta tyhjiä kaloreita ei.  Itse en ole mikään raakasuklaa fani, mutta hiukan kitkerä suklaa ja banaani sopi yllättävän hyvin yhteen. Raakakaakaossa on se ero normaaliin maitosuklaaseen myös että parin palan jälkeen olo ei ole vetämätön, vaan päinvastoin energinen.

” Raa’assa, kuumentamattomassa muodossa kaakao sisältää yli 1200 aktiivista ainesosaa ja huikeat 10% kaakaon painosta on antioksidantteja, mikä on n. 10 kertaa enemmän kuin esimerkiksi mustikassa. Raaka kaakao sisältää kaikista maailman ruoka-aineista suurimpia pitoisuuksia magnesiumia ja kromia sekä korkeita pitoisuuksia esimerkiksi sinkkiä, rautaa, kuparia, rikkiä ja C-vitamiinia. Kaakaon huikeimmat ominaisuudet linkittyvät aivojemme toimintaan ja raaka kaakao sisältää runsaasti mielialaamme kohottavia välittäjä-aineita tai niiden rakennusineita mm. serotoniinia, tryptofaania, anandamidia ja fenyylietyyliamiinia. Voit lukea alta laajemmin kaakaon mielihyvään linkittyvistä ominaisuuksista ja täältä löydät tarvittaessa vielä runsaasti lisää informaatiota raa’asta kaakaosta. ”

Lähde: Raakasuklaa.com

image

Mukana kurssilla olivat:

Terhi: http://potluckbyone.blogspot.fi/, Hanna: http://suklaatajaseikkailuja.blogspot.fi/, Mari: http://pumpkin-jam.blogspot.fi/, Hanna: http://sportslady-h.blogspot.fi/, Marianna: http://marsatreenaa.blogspot.fi/, Johanna: http://johanonfitness.fitfashion.fi/, ja Susan ja Anna Itiksestä.

image

Kurssin veti rennolla, mutta asiallisella tyylillä ihana: Aino Mäkelä

Voin suositella workshoppia lämpimästi kaikille : )

Instagram: tyttosinaoletvahvaofficial

Facebook: Tyttö sinä olet vahva

Hyvä laji ylipainoiselle ja kuntoutujalle

Nimittäin uinti. Kävin tuossa viime torstaina uimassa matkaa kokonaisen kilometrin. Uinti kulkee yllävän hyvin etten tosiaan ole altaassa viihtynyt kuin sen pari kertaa vuoteen. Liekkö syynä se että rasvahan tuppaa kellumaan hyvin. Ei vaan, en tiedä onko tuossa totuuden perää, koska uintikuntoni oli ihan samanlainen 60 kiloisena, kuin nyt ”vähän” isompana. En ole koskaan ollut mikään hyvä uimari, tai siis oikeastaan olen ollut aina aika huono uimari kunnes vuonna 2009 joulukuussa jalan poikki meno ja liikuntariippuvuus ajoivat minut opettelemaan uimaan sen verran että matkan uimisesta tuli mielekästä eikä jokaisen altaanmitan jälkeen keuhkot olleet täynnä vettä, eikä niska ollut uupunut staattisesta pään pinnalla pitämisestä.

image

Täällä on uintiin loistavat puitteet.

Rintauintia ei muuten kannata uida pää pystyssä ellet halua niska, hartia, ja jopa selkä kipuja. Kannattaa opetella kastelemaan kasvot ja oppia tekemään uloshengitys veteen, helpottaa kummasti hapen saantia.

Tuolloin 2009 uinti toimi hyvin kuntouttavana lajina, ja olinkin jo seuraavana syksynä 2010 kisalavalla. Kävely lenkit  ja jalkatreenit kun olivat mahdottomia toteuttaa, pystyin aloittamaan uinnin heti kun leikkaushaavat olivat parantuneet suhteellisen hyvin, muistaakseni ihan pari viikkoa leikkauksen jälkeen. Varmasti aktiivisuudesta oli myös apua etteivät jalkalihakset surkatuneet ihan niin pahasti ja näin homma edisti myös vamman paranemista.

image

Jalka onneksi leikattiin tuolloin, mikä oli pelastukseni koska kipsin kanssa olisi sekin huvi jäänyt tekemättä. Siihen aikaan ollessani sairaslomalla saatoin viettää usean tunnin päivästä uimahallissa. Uin tunnin, kävin saunassa ja poreissa. Näin sain ajan hyvin kulumaan.

Uintihan on lajina ihan huippu hyvä tehtäessä aerobista. Varsinkin jos on ylipainoa tai nivelvaivoja. Vesi suorastaan hellii kroppaa ja uidessa veden noste siis vähentää niveliin ja luustoon kohdistuvaa rasitusta. Se ei  aiheuta ylipainoisille jalkojen kipeytymistä tai rasitusvammoja, jotka ovat yleisiä jaloilla tehtävässä lenkkeilyssä ja muissa lajeissa. Siinä sitä hikoilee ja kuluttaa huomaamattaan vähintään saman määrän kaloreita kuin lenkkeillessä. Pitää kuitenkin muistaa pitää reipas tahti yllä ja välttää kellumalla uimista. Itse aina päätän minkä matkan uin ja uin sen sitten niin reippaaseen tahtiin kuin on mahdollista.

Uinnissa töitä tekevät lähes koko kroppa:  leveä selkälihas, iso rintalihas , hartialihakset, käsivarren ojentajat ja koukistajat , lonkan koukistajat, pakaralihas, etu- ja takareiden lihakset ja myös reiden lähentäjät rintauinnin potkussa. Eritäin hyvää liikuntaa siis kokovartalolle.

image

Vesi on myös erittäin rentouttava elementti ja veden paine vähentää myös turvousta. Palauttavana liikuntana näin kevyellä viikolla siis myös oikein toimivaa salitreenin vastapainoksi.

Eikun polskimaan 🙂

Instagram: tyttosinaoletvahvaofficial

Facebook: Tyttö sinä olet vahva