Ei aina ole pakko roudata eväitä jos ei jaksa

Elin vuosikausia fitness elämää niin että kannoin eväät joka paikkaan mukaan,  ja vielä pakkasinkin kaiken valmiiksi. Jos olin lähdössä vaikkapa viikonlopuksi johonkin niin käytin monta tuntia siihen että valmistin ruoat ja pakkasin kaiken kylmäkalleineen matkaan. Voi sitä kertaa kun kerran vuosia takaperin dietillä matkustin Helsinkiin muutamaksi päiväksi ja jotenkin siinä kävi niin ettei jäähdytys helteellä oikein pelannut, ja ai sitä niin ihanaa mädäntyneen kananmunan tuoksua kun avasin iltapala rasiani. Noh, siinä sitä keräiltiinkin kissojen ja koirien kanssa eväitä kasaan ties mistä taloudessa jossa ei ollut ruokavaakaa. No hengissä selvittiin siitäkin, eikä tuo siihen diettiin millään lailla vaikuttanut paitsi ehkä kohonnneen verenpaineen muodossa. Ja turhaa työtähän siinä tuli tehtyä aika lailla.

image
Fresh and healthy by Lidl

No enää en jaksa paljon valmistella jos lähden johonkin, varsinkaan kun en ole dietillä. kauppoja löytyy jokapaikasta, eikä ole vielä tähän päivään mennessä ruoka loppunut kesken mistään. Ruokavaaka vain mukaan jos haluat olla tarkka ja kaverin luona vaan kanafileet uunin,  tai jos ei jaksa niin sitten voi vaikka syödä pari päivää tonnikalaa. Itse en sitä syö muuten juuri ollenkaan, mutta näin reissueväänä se maistuu jopa hyvätä. Siinä mielessä olen myös helppo vieras, että suorastaan vaadin että minua varten ei tarvitse leipoa/kokata tai muuta sellaista ja yleensä ostan ihan omat ruoat enkä syö toisten jääkaappia tyhjäksi. Kaupasta lähtee mukaan aina sitten ihan perus ruoka aineet eli: Paljon kasviksia, hedelmiä, rahkaa, raejuustoa, lihaa/kanaa/kalaa. Näistä on sitten helppo kasailla eväät, ja lähteä käymään eri paikoista. Öljyt ja mausteet sentään lainailen, ja tärkeimmät lisäravinteista ja vitamiineista kuljetan mukana, mutten niidenkään kanssa jaksa olla ihan niin tarkka. Esim. latausjuomia, ja treenijuomia en lyhyille reissuille kanna mukanani.

image

Sitten tietenkin on se vaihtoehto että jättää juuri ne vapaammin syömisen hetket näille reissuille, eikä stressaile ruoasta sen kummemmin. Koitan nyt olla kuitenkin jonkinlaisessa ruoduss niin mennään ihan bodyruolla kolmen tunnin välein. Sillä pärjää pitkälle. Koitan nyt hiukan rajoittaa hiilareita, meinaan voi olla että ensi viikon treenit menevät ihan muuton ehdoilla. Eli myös vähän kulutuksen mukaan. Vähän liikuntaa -> vähemmän ruokaa, paljon liikuntaa -> enemmän ruokaa ajatuksella. Koitan nyt jotain treenata, mutta jos ei onnistu niin en meinaa siitäkään stressiä ottaa. Jokatapauksessa maanantaina pääsen Wolffille, ja sillä on hyvä aloittaa viikko <3

Salaatteja ei lasketa ruokavaliosta poikkeamisena ;)
Salaatteja ulkona ei sitten muuten lasketa ruokavaliosta poikkeamisena 😉

Instagram: tyttosinaoletvahvaofficial

Facebook: Tyttö sinä olet vahva

 

minna

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta