Tough Viking – tulipahan rämmittyä

Tiistaina vietin lepopäivää salista ja tein jotain hyvin poikkeavaa. Sain kutsun pari viikkoa sitten blogin kautta Santahaminan sotilasalueelle testaamaan sotilasesterataa. Yllytyshullu kun olen niin pakkohan se oli lähteä mukaan.

image

TOUGH VIKING jota varten esteradalla voi harjoitella on siis suurin Pohjoismaissa järjestettävä esteratakilpailu. ” Se koostuu rankoista, märistä ja haastavista kilometreistä sekä brutaaleista esteistä, jotka haastavat kilpailijat äärimmilleen. Esteet koostuvat mm. vedestä, jäästä, sähköstä, piikkilangasta, mudasta, monkey bareista ja amerikkalaisista jalkapalloilijoista. Voit osallistua yksilönä, parina tai joukkueena! Yleisölle on tarjolla katsottavaa koko päiväksi.”

Tsekkaa: TOUGH VIKING ja ilmoittaudu ihmeessä mukaan, jos elämä tuntuu tylsälle eikä tavoitteita ole.

image

Santahaminaan ei pääse treenaamaan itsenäisesti eikä ilman Puolustusvoimien lupaa. Onneksi Helsingissä, Kivikon liikuntapuistossa on kuitenkin avoin esterata, jota voi käyttää harjoitteluun vapaasti. Kivikon esterata ei ole virallinen sotilasesterata, mutta se antaa hyvän kuvan sotilasesteratatreenistä sekä sen kokonaisvaltaisuudesta.

image

image

Treeniin kannattaa varata pitkähihainen paita ja housut, meinaan ruhjeita tulee helposti. Hommassa löytää varmasti uusia lihaksia ja tulee haastettua itsensä uudella tavalla. Huhuh, kyllä hurjaa hommaa ensikertalaiselle. Tässä tuli myös konkreettisesti esille että vähän kärsin korkeanpaikankammosta.

image

Onko pakko hypätä?
Onko pakko hypätä?

image

Selvisin hengissä ja olen onnellinen siitä. Ei ihan mun juttu, mutta kokeilemisen arvoinen. Ehkä ensi kesänä uudestaan, kun tietää mitä odottaa. Niinkuin tuolla todettiin niin ihan takakyykky ja hauiskääntö ei riitä jos meinaa radan selvittää hyvällä ajalla. Kestävyyttä, ketteryyttä, rohkeutta ja voimaakin tarvitaan. Kiitos vielä järjestäjille tästä hienosta kokemuksesta ja tsemppauksesta.

Nyt olen matkalla ihanaan Jyväskylään ralleihin 🙂 Joten hyvää viikonloppua kaikille <3

Instagram: @tyttosinaoletvahvaofficial

Facebook: Tyttö sinä olet vahva

 

 

Kuulumiset kuvina ja maailman helpoin fitness kana

Viikko on edennyt Sunnuntaihin asti ja vieraat lähtivät eilen. Perjantaina käytiin istuskelemassa illalla kaivarissa Mattolaiturilla ja nautittiin ihanasta ilta-auringosta.

image

 

Eilen käytiin aamupäivästä vähän kaupoilla ja  Teatterissa lounaalla yhdessä ennen vieraiden lähtöä. Pitihän se samalla kunnon teinipeiliselfiekin napata.

image

 

Eilen oli harvinaista kyllä varsin aurinkoinen päivä, joten kaupungilta suuntasin Hietsuun nauttimaan päivästä.

image

 

Treenit tehty maanantaista perjantaihin. Perjantaina sain mukaan pitkäaikaisen treenikaverini, joka on nyt hetken ollut poissa salilta.

image

 

Eilen llalla tuli tehtyä vielä ihan kevyt pyörä cardio, ilma alkoi sitten jo vähän synkistyä ja tänäänhän onkin satanut sitten oikein urakalla vettä.

image

Pari viikkoa sitten kävin Kirkkonummella Jari Hildströmin kuvattavana. Mustavalkoista settiä kuvattiin parilla erilaisella teemalla. Tässä vähän esimakua kuvauksista:

image

image

 

 

 

Loppuun sitten se maailman helpoin fitness kana: Tästä ei sitten ruoan laitto helpommaksi muutu:

image

image

image

 

image

image

 

Chikenit riisipedille, vähän tomaattimurskaa päälle, kasviksia, vettä. Maustoin veden kanaliemikuutiolla, pippurilla, chilillä ja curryllä ennen kun kaadoin sen kaiken päälle. Uunissa oli reilun tunnin 200:ssa asteessa. Olen nyt innostunut näistä uuniriisi jutuista kun kaiken saa valmistettua kerralla. Jos on tarkka määrien kanssa, riisikinhän voi punnita ja kertoa sen, sen mukaan monta annosta on tulossa.  Tästä voi tehdä monia variaatioita ja lisätä mukaan halutessaan vaikka sieniä, aurinkokouvattuja tomaatteja, tai mistä ikinä tykkää. Jos ei kaloreista niin väliä, voi käyttää myös jotain ruokakermaa tai laittaa aurajuustoa sekaan. Joskus jätän kasvikset laittamatta ja syön tuoreena, mutta helposti menee mukaankin.

Instagram: @tyttosinaoletvahvaofficial

Facebook: Tyttö sinä olet vahva