Kiire – mikä ihana tekosyy

*) sisältää mainoslinkin

Kämppikseni Eveliina kirjoitti blogissaan Queen of everything näin:

”Minnan kanssa asuessa olen usein huomannut kuinka se on jatkuvasti menossa. Sillä on ihan hulluna tekemistä, on treeniä ja sitä ja tätä ja kahvittelua ja shoppailua ja sen ja tän ja ton tapaamista ja sitten jo siivotaan hiki hatussa ja kokataan viikon ruokia ja syödään ja sitten meille on tulossa se ja tää ja tuo ja nyt sillä on vielä koulua ja blogi ja muita hommia. Mä oikeasti uuvun jo pelkästä vierestä katselusta kun tuntuu ettei ehdi rentoutua ja istahtaa alas hetkeksikään.”

image
Välillä pitää osata irtautua arjesta ja nauttia rakkaiden seurasta.

Tuo tekstihän on  ihan täysin totta, kyllä minulla on usein monta rautaa tulessa. Pysähdyin itsekkin näin ollen miettimään onko elämäni liian kiireistä? Tulin siihen tulokseen että välillä on, välillä ei. Tykkään siitä että on ohjelmaa ja ihmisiä ympärillä vaikka välillä on kiva myös rauhoittua. Tällä hetkellä varmasti suurin energia menee opiskeluun, koska edelleenkään kirjallisten töiden tuottaminen ei olen lempipuuhaani ja tuntuu että jos kaiken tekisi täysin ajallaan ei muuta elämää juurikaan olisi. Tällä hetkellä suoritan harjoittelua yksityisessä hoitokodissa ja olen nauttinut kovasti siitä että olen päässyt tekemään konkreettisesti asioita enkä vaan opiskelemaan teoriaa. Tässä huomaa kuinka todella olen tekijä luonne, harjoittelu ei tuota minulle minkäänlaisia vaikeuksia ja maalaisjärjen käyttö käytännön tehtävissä onnistuu yleensä mutkattomasti. Onneksi keväällä tulee taas viiden viikon harjoittelujakso, jolloin pääsen vähäksi aikaa koulun penkiltä pois. Opiskelu on hyvin teoreettista, vaikka suuntaudummekin täysin käytännön läheiselle alalle joten lähes kaikki käytännön taito opitaankin juuri harjoitteluiden kautta. En siis koe juurikaan paineita siitä että olen monessa mukana, vaan ennemminkin siitä että joudun olemaan paikallani ja keskittymään esimerkiksi kirjoittamiseen.

image
Lemmikit rentouttavat.

Lisäksi se että kaikki asiat jotka ovat tällä hetkellä elämässäni, treeni,  parisuhde, ystävät, kampaajan työt ja jopa blogi ovat sellasia asioita joita rakastan. Siksi niiden kanssa aikatalut saa aina jotenkin sovitettua. Esimerkiksi treeniä en koskaan kiireen takia jätä välliin, vaan aina löytyy päivästä aikaa reilun tunnin mittaiselle salitreenille. Salillakaan kun ei tarvitse käydä ihan joka päivä, ja nyt olen kokenut neljä kertaa helpoksi sovittaa muuhun elämään.

Kunnon laturi helpottaa salille lähtemistä!
Kunnon laturi helpottaa salille lähtemistä! * Sportlifen Kerosene!

Koti on myös minulle äärimmäisen tärkeä joten, on vaan huolehdittava siitä jotta siellä viihtyy. Siivottava vaan on, samoin ruoka, Ihan perusasioita. Jos ei jaksa tehdä ruokaa, on vaikea myöskään ravita itseään hyvällä ja harrastuksen vaatimalla tavalla. Nyt tiedän että joistain asioista tulee tinkiä ja joillekkin antaa enemmmän aikaa, esimerkiksi hoito-alan työkokemusta olisi pikkuhiljaa hyvä alkaa saamaan ja onnekseni minua pyydettiinkin ekstraamaan nykyiseen harjoittelupaikkaan, joten tämän toteutuessa täytyy jostain muusta tinkiä.

Välillä olen kyllä hajalla, mutta sitten pitää vain ottaa lepoa ja rentoutua. Niin olen myös tehnyt, jos nyt joku homma vähän siirtyy ei siihenkään maailma kaadu. Tärkeä taito, on osata olla stressaamatta, ja vaikka joskus ulospäin saatankin vaikuttaa stressaantuneelle olen oppinut etteivät asiat hätäilemällä parane ja saavuttanut jonkinlaisen sisäisen rauhan siitä että kyllä kaikki asiat järjestyvät. Kiire on loppujenlopuksi mielentila, sinä itse päätät annatko sen vallata mielesi vai et.

Nyt muuten kannattaa käydä shoppailemassa *House of Brandoninilla, siellä on  Black Friday- kampanja: Koodilla BLACKFRIDAY saa -20% alennusta jo alennetuista tuotteista. Koodi käy miesten ja naisten ale-osioihin.

Instagram: @tyttosinaoletvahvaofficial

Facebook: Tyttö sinä olet vahva

Kipu kasvattaa – eka kertani Keravalla

*Yhteistyöpostaus

Kävin elämäni ensimmäisen kerran Keravalla, kokemus ei ollut ollenkaan huono. Tähän vierailuun oli nimittäin hyvä syy.

Olen kärsinyt jalkakivuista siitä lähtien kun vasen jalkani meni poikki vuonna 2009, kiertovirhe on alkanut vaivaamaan enemmän ja enemmän. Tämän huomaa aina jos lenkkeilen enemmän tai olen joutunut seisomaan paljon töissä. Kiropraktikko on auttanut vaivoihin, vaikka olenkin käynyt siellä harvakseltaan. Olen osittain tottunut kipuun, enkä siksi tee siitä isoa numeroa. Kipu kasvattaa, mutta jos sitä pystyy jollain lievittämään niin hyvä. Se että selän lukot avataan parantaa myös alaraajojen asentoa, jolloin kipu kävellessä vähäksi aikaa hellittää. Kiropraktikot hoitavat pääasiassa tuki- ja liikuntaelinsairauksia, mutta muihinkin ongelmiin on hoidoilla saatu apua. Kiropraktikot keskittyvät erilaisten kipujen tutkimiseen ja hoitoon.

image

Kiropraktiikka on erikoistunut hoitamaan ja ehkäisemään toimintahäiriöitä nivelissä ja tukirangassa. Näitä nikamien virheasentoja jotka aiheuttavat lihasjännitystä ja painetta hermostoon voidaan kiropraktiikassa kutsua nikamalukoiksi, nivelen toimintahäiriöiksi, fasettilukoiksi tai subluksaatioksi.

Pääsin tutustumaan Kiroklinixin Kalle Hietasen palveluihin Keravalle, hänellä on vastaanotto myös Klaukkalassa www.hyväryhti.net. Olen käynyt aikaisemmin kiropraktikalla Jyväskylässä asuessani, hoito kyllä tehosi mutta oli huomattavasti kivuliaampaa kuin Kallen käsittelyssä. Kalle teki perusteellisen haastattelun ennen  hoitoa ja avasi lukot hellävaroen. Hoidon jälkeen olo oli huomattavasti kevyempi eikä jalkakipua ole juurikaan ollut. Menen hoitoon uudestaan kahden viikon tauon jälkeen,  säännöllisyydellä saadaan näin aikaan kestävä vaikutus.

image
Kiropraktikko Kalle Hietanen.

image

Ammattitaitoisen hoidon saamiseksi kannattaa varmistaa että kiropraktikkosi kuuluu Suomen kiropraktikkoliittoon.

”Suomen Kiropraktikkoliitto hyväksyy jäsenikseen ainoastaan korkeakoulututkinnon suorittaneita kiropraktikkoja. Jäsenet ovat saaneet koulutuksensa Englannissa ja Yhdysvalloissa. Pohjoismaissa koulutusta annetaan Tanskassa Odensen yliopiston lääketieteellisessä tiedekunnassa. Suomen Kiropraktikkoliiton jäsenillä on muiden Euroopan liittojen tapaan velvollisuus osallistua jatkokoulutusohjelmaan.

Kiropraktikkojen koulutus vastaa esikliinisen vaiheen osalta lääkärikoulutuksen vaatimuksia. Pääaineita ovat muun muassa anatomia, fysiologia, patologia ja radiologia. Päätoimisen opiskelun, tenttien ja hyväksytyn lopputyön lisäksi tutkintoon vaaditaan vuoden mittainen klinikkaharjoittelu. Koulutuksessa keskitytään tuki- ja liikuntaelinvaivojen manuaalisiin hoitoihin, mikä antaa kiropraktikoille vahvan tietotaidon hyviin tuloksiin tule-sairauksien hoidossa. Koulutetulla kiropraktikolla on valmiudet tehdä erotusdiagnoosi ja selvittää hoidon mahdolliset vasta-aiheet.”

Suomen kiropraktikkoliitto

image

Muistakaa hoitaa itseänne ja puutarhaanne.

Instagram: @tyttosinaoletvahvaofficial

Facebook: Tyttö sinä olet vahva