Treenivaatteet kurvikkaalle naiselle

*Sisältää mainoslinkkejä

Housut Bia Brazil *TÄÄLTÄ / Toppi Bia Brazil *TÄÄLTÄ

Kurvikkaan naisen ongelmat

Kurvikkaalle naiselle on huomattavasti haastavampaa löytää hyvin istuvia, kauniita ja muodikkaita  treenivaatteita kuin esimerkiksi koolle S-M. Muistan itse kun olin kokoa 34/36, pystyin ostamaan oikeastaan ihan minkä tahansa vaatteen sovittamatta. Mittasuhteeni olivat kaiken lisäksi helpot, juuri sellaiset jolla valmisvaatteet istuivat aina hyvin. Vaikka minulla on leveät hartiat, rakenteeni on suhteellisen pieni joten nekään eivät tuottaneet ongelmaa. Ainoastaan silloin tällöin pitkät käteni tuottivat ongelmia.

Nyt kurvikkaana kokoja 40-44 käyttävänä naisena ongelmia on huomattavasti enemmän. Yläosien kanssa on huomattavasti helpompaa, mutta entäs ne alaosat. Trikoiden saumat paukkuvat ja housut eivät pysy ylhäällä. Tietenkin täytyy myös miettiä miltä näyttää, koska tuskin kukaan nainen haluaa näyttää rumalta epäsopivissa vaatteissa. Ongelmiksi olen kokenut juurikin nuo housujen saumat, liian matalat housut, vyötärönauhan joka pureutuu rasvaan liian tiukasti aiheuttaen ikävän poimun. Paidat saattavat olla usein liian lyhyitä ja nousevia, muodottomia telttoja, tai sitten liian paljastavia epäkäytännöllisiä tank toppeja.

Housut Fitbella *TÄÄLTÄ / Toppi Bia Brazil *TÄÄLTÄ

 

Mitkä asiat olen kokenut hyväksi

Riittävän laadukas ja napakka kangas treenihousuissa on a ja o. Olin hetki sitten *Bia Brazilin Plus mallina Body Actionilla ja löysin nämä aivan mahtavaa patentoitua Dupont Supplex ® -materiaalia olevat housut. Dupont Supplex ® on sen verran napakka mutta kuitenkin joustava, että antaa mukavasti kohotusta pepulle ja samalla myös litistystä ja napakan tunteen vatsalle. Vyötärö on riittävän korkea, eikä missään vaiheessa treeniä ole sellainen olo että housut valuvat alemmas kesken liikkeen. Olen myöskin havainnut, että kun kangas on riittävän napakka ja tukeva, ei lähes meillä kaikilla kurvikkailla naisilla oleva selluuliitti näy kankaan läpi samalla tavalla tai juuri ollenkaan kuin ohuempaa kangasta olevissa housuissa. Nykymuodissa on myöskin se hyvä puoli että korkea vyötärö on muodissa, eikä matalavyötäröisiä housuja paljon näy. Korkea vyötärö imartelee kurvikasta, on mukava päällä, sekä tekee jaloista pidemmän ja linjakkaamman näköiset. Matala vyötärö on vain niitä asioita mikä näyttää hyvälle vain hiukan hoikemmalla varrella, jos silloinkaan.

Yläosassa kannattaa panostaa ensimmäisenä laadukkaisiin urheilurintsikoihin. Niiden tulee myös olla napakat ja sellaiset ettei kainaloista tursua paljon mitään ylimääräistä. Rintaliivit ovat vähän sama asia kuin housujen vyötärö, jos ne ovat pielessä, todennäköisesti se vaikuttaa itse treeniin ikävästi. Yläosat istuvat hyvin ja näyttävät hyvältä kun alla on riittävän hyvä ja istuva tuki. Muuten paidoissa ja topeissa pidän tärkeänä riittävää pituutta ja leikkausta joka tekee vaatteesta kivan näköisen.

Housut Fitbella *TÄÄLTÄ / Toppi Bia Brazil *TÄÄLTÄ

 

Halvalla saa harvoin hyvää

Laatuun kannattaa panostaa! Varsinkin kun juuri saumojen kestäminen on tärkeää, kurvikkaalla kun reidet luonnollisesti osuvat kävellessä ihan eri tavalla yhteen  kuin  hoikalla. Olen huomannut että varsinkin housuissa kannattaa panostaa laatuun, hyvät treenihousut kestävät vuodesta toiseen ja kun omistat muutamat sellaiset pärjäät niillä pitkälle. Itse olen pitänyt kaapissa ainakin parit mustat eri luottohousut  ja sen lisäksi muutamat vähän värikkäämmät. Vaihtelen niitä sitten kauden ja fiiliksen mukaan. Harvemmin treenaan pelkissä mustissa vaatteissa, ja minusta kurvikkaan onkin turha vältellä värejä. Värit antavat reippautta olemukseen, sekä iloista fiilistä, kuviot taas vievät huomiota helposti pois kohdasta mistä et ehkä itsessäsi pidä.

Freesit treenivaatteet antavat treeni motivaatiota ja itsevarman olon

Minusta kivoilla ja raikkaan näköisillä treenivaatteilla on selkeä yhteys treenimotivaatioon. Treenivaatteet vaikuttavat fiilikseen niinkuin vaatteet yleisesti. Jos sinulla on kauhtuneet kollarit ja ahdistava paita niin olo on sen mukainen, jos taas vaatteesi ovat mukavat ja tunnet näyttäväsi niissä hyvälle, vaikutat itsevarmemmalta ja sinulla on hyvä olo. Sama päätee treenivaatteisiin. Treenissä missä liikutaan ja ollaan vaikka minkälaisissa asennoissa, vaatteen merkitys korostuu entisestään.

 

Kannatta hyödyntää *alennus NYT ja pistää treenivaatteet uusiksi.

Instagram: @tyttosinaoletvahvaofficial

Facebook: Tyttö sinä olet vahva

Snapchat: vahvatytto

Edellinen juttu: 

Parhaat rentoutumiskeinot TOP 5

 

 

 

 

Parhaat rentoutumiskeinot TOP 5

*Sisältää mainoslinkkejä

Kotona oleilu

Kotona on ihanan rentouttavaa, varsinkin silloin  kun kotona on siistiä ja puhdasta. Viihdyin harvoin yksin, mutta silloin kun viihdyn vaatii se usein voimakkaan väsymyksen alleen. Nyt syksyllä olen kieltämättä ollut hiukan vetäytyvä ja myöskin väsynyt. Syynä on varmasti ollut hyvin pitkäkestoinen flunssa. Taisin olla vähän nuhainen jo syyskuun puolessa välissä, joten tovi on niiskuteltu. Se että pistän kynttilöitä palamaan ja katselen televisiota kissa kainalossa on kuitenkin yksi rentouttavimpia asioita mitä tiedän.

Kunnon hieronta

Hieronta laukaisee jännitykset kehossa, ja usein nukahdan hieronta pöydälle. Kun hieronta tuntuu hyvältä, lisääntyy mielihyvähormonien, oksitosiinin ja endorfiinin, eritys. Tämä lievittää kipua, ja kun kipu lievittyy, uskaltaa kipeältä tuntuvan paikan myös rentouttaa. Hieronta on parasta huoltamaan lihaksia, lievittämään kipua ja sen lisäksi helpottamaan yleistä rentoutumista. Hierotulla keholla pystyy rentoutumaan hyvin ja keho tuntuu ikäänkuin kevyemmältä ja rentoutuminen myös muualla helpottuu. Hierottu keho ottaa myös paremmin treeniä vastaan. Minun hieronnasta vastaa *Helsingin Kehostudio Töölössä, jota voin suositella lämpimästi.

Läheisyys ja halaukset

Kosketus on tärkeä voimavara, mitä ihmiset käyttävät mielestäni aivan liian vähän. Jokainen ihminen tarvitsee läheisyyttä ja kosketusta.  Kosketus ja läheisyys ovat ihmiselle elintärkeitä. Ilman niitä ihminen ei kasva ehjäksi, on todettu tutkimuksissakin. Kosketuksen teho perustuu erityisesti oksitosiinihormoniin (jota erittyy myös hieronnan aikana), mitä erittyy sekä koskettajan että kosketetun aivoissa. Se rauhoittaa koko kehoa, ja stressihormonit vähenevät sekä kivunsieto kasvaa. Luottamuksen tunne lisääntyy ja olo paranee. Oksitosiini hormoni on myös sama  hormoni, jota erittyy runsaasti orgasmin aikana.

Ulkoilu

Rentoutumiskeinot eivät rajoitu pelkästään löhöilyyn, vaan liike voi olla myös rentouttavaa. Ihmiset viettävät nykyään suurimman osan ajastaan sisätiloissa, ja määrä kasvaa kokoajan kasvamistaan. Sisällä olo saa olon ainakin itselläni nuhjaantuneeksi ja raitista ilmaa alkaa kaivata väkisinkin. Jotta sisällä voi rentoutua, pitää käydä välillä ulkona. Luonnolla on myös suuri vaikutus rentoutumiseen, ja ulkoilu parantaa tutkitusti sekä henkistä, että fyysistä hyvinvointia. Yksi parhaista tavoista rentoutua on viettää aikaa ulkona ja luonnossa. Ulkoilun jälkeen myös keskittyminen paranee huomattavasti ja itse saan myös unta paremmin pienen ulkoilun jälkeen.

Liikunta

Tähän pätee sama asia kuin edelliseenkin. Sisällä peiton alla rentoutuminen ei tunnu yhtään niin mukavalle, jos sisällä peiton alla on kokoajan. Liikunta vahvistaa kehoa, ja samalla myös kovissa treeneissä pakottaa meidät poistumaan omalta mukavuus alueeltamme. Ilman treeniä joka vie voimat ei sohvalla rentoutumistakaan osaisi arvostaa samalla tavalla. Liikuntaa on monenlaista ja kehon huolto voi olla omalle keholle sopivaa liikuntaa. Venyttely, verryttely, asentojen vaihtelu, sekä hyötyliikunta ovat myös hyviä avaimia hyvään rentoutumiseen. Saunominen sopii liikunnan jälkeiseen palautumiseen ja rentoutumiseen myös vallan mainiosti.

Instagram: 

@tyttosinaoletvahvaofficial

Facebook: 

Tyttö sinä olet vahva

Snapchat: vahvatytto

Edellinen juttu: 

Kimalletta ja kauniita ihmisiä – TBAF 2017