Bootylicious maanantai

Uusi viikko on aloitettu ja se alkoi tällä kertaa pakara treenillä ja kevyellä aerobisella Töölönlahden ympäri. Pari tuntia kului tuossa setissä joten sen jälkeen päivä oli jo mukavasti vauhdissa. Myöhemmin tänään olisi lähtö laivalle. Tai empä minä niistä laivoista niin välitä, mutta Tukholmassa on kiva pyörähtää, onhan siellä astetta kansainvälisempää ja ehkä jopa kesäisempää. Aamu oli aurinkoinen täällä, mutta nyt näköjään ulkona tuleekin, yllätys yllätys vettä.

Kevyt viikko on tosiaan vuorossa, ja näin ollen vähemmän ja hiukan erillaisia treenejä. Mulla on pari Bikinifitness-kisaaja kaveria ja välillä tulee treenattua heidän kanssaan juuri tuota heidän lajinsa tärkeintä lihasta eli  pakaraa. Tänään otettiin Even kanssa pakarat vaihteeksi ja täytyy sanoa ettei bikinikisaajilla ihan sattumalta ole ne kaikkein pyöreimmät kannikat. Pakaraa treenataan paljon, useita kertoja viikossa ja keskitytään siihen nimenomaiseen lihakseen kunnolla. Pitkää sarjaa, supersettejä, paljon toistoja, tuntumaa, vähän painoa, pitoja. Hiki tulee ja syke nousee. Pakaraa polttaa, ah niin ihana tunne.

Osallistuin itsekkin aikanaan bikinifitness kisoihin, voitteko uskoa? Kyse oli Suomen toisista bikinikisoista, ja taso oli sen mukainen muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Silloin ei ihan vielä oikein tiedetty mitä haetaan ja valmentajatkaan eivät oikein olleet kartalla miten kisaajien kannattaisi treenata. Itse mörssäsin ihan perus kyykkyjä ja prässiä, muutamilla lisämausteilla. Mutta ei se ihan sinne pakarelle kuitenkaan mennyt. Vaikka omaankin tummat geenit, en todellakaan omaa lunnostaan kovinkaan pyöreää pyllyä, mutta tietenkin rasvaa kun on ympärillä se siltä näyttää. Aika surkealta näytti takaosasto bikinikisoissakin. Kyllä hommia on siis tehtävä täälläkin.

33664_439325630678_4470069_n
Bosyfitnesissä vielä menettelee, mutta bikinissä ei jakoja.
Virmajoki vei aika voimakkaasti tätä kisaa. Jenkeissä kisanneena, hän tiesi mitä haetaan.
Virmajoki vei aika voimakkaasti tätä kisaa. Jenkeissä kisanneena, hän tiesi mitä haetaan.
Minä litteällä pakaralla.
Minä litteällä pakaralla vuonna 2010.
misici-noge-bocno
Gluteus maximus, kehomme suurin lihas. Panosta siihen.

Joskus sitä hoettiin että aastoothögraas vaan niin kyllä se pylly siinä aktivoituu. No minulla ei aktivoidu kovinkaan hyvin. Nimenomaan siellä ihan alkaalla se perä on ihan levossa. Lisäksi monella jo ihan rakenteen takia monelle ihan alasmeneminen ei onnistu. Itse olen sellainen että yläkroppa hermottuu todella hyvin, eikä oikestaan missää osassa ole vaikeaa saada treenejä perille. Mutta ne jalat. Katastofi. Oikestaan ainut mikä on itsestään  mennyt perille ja hermottuu hyvin on etureisi, mikä naisilla yleensäkkin dominoi voimakkaimmin. Takareiteen oon saanut parina viimevuonna ihan hyvin panostettua myös, mutta pakara on ollut haastava aina. Mulle ei kyykyt ja prässit riitä, vaan nimenomaan olen tarvinnut niitä lantionnostoja, pararapotkuja selänojennuksia jne. Keskittymistä ennen kaikkea, kyykyssäkin pumppaava liike paras ja sumokyykky menee varmaan parhaiten pakaralle. Lantion nosto kunnolla tehtynä, mullisti myös jonkun verran pakara treenejäni ja sillä sain aikoinaan pepun ensimmäistä kertaa kunnolla kipeäsi.

Pakaraan kannattaa tosissaan panostaa, nimittäin vaikka nuorena omaisit luonnostaan vaikka kuinka ihanan herkkupepun tai ihan siistin lättäpepun, jos lihasta ei ole niin vanhemmin se alkaa roikkua ja se on fakta. Onhan se aika karua vallan hoikalla ihmisella jos takapuoli on suora kuin leipälapiolla lyöty, leveä ja roikkuu.

pakarat

 

Kannattaa muuten lukea Lihastohtorin peppu artikkelit joita löytyy useampia. Nämä ovat ainakin itselle avanneet aihetta aikanaan paljon.  Tätä kohti! ->

668e1dc1f2cbc4ce86de5e9539fbecbc

Ja muistakaa syödä hyvin, niin kehittyy. Nyt onkin jo lounas aika 🙂

image

Instagram: tyttosinaoletvahvaofficial -> Stalkkaa

Facebook: Tyttö sinä olet vahva. Käykää tykkäämässä, kun 1000 tykkäystä täynnä luvassa arvonta 🙂

Inspiraatiota niille joiden kesäkunto ei tule olemaan kisakunto tai sinnepäinkään

Itse kuulun niihin joiden lihas säikeet ja suonet eivät tule paistamaan rasvattomina rannoilla ensi kesänä vaikka mitä tekisin. Meinasin kuitenkin nauttia Barcelonan rannoista ja vartalostani täysin siemauksin siitä huolimatta. Kellekkään ei ole varmasti jäänyt epäselväksi että ihailen lihaksikkuutta, ja sehän tietenkin korostuu parhaiten jos rasvaa ei kauheasti ole. Kuitenkin pehmeämpikin kunto voi olla kaunis, kun sen oikein oivaltaa. Pääasia että nauttii kehostaan, ja on sinut itsensä kanssa. Siihen voi vaikuttaa muutamalla ihan yksikertaisella asialla. Ohessa myös muutamia ainakin itseäni inspiroivia kuvia, joista osa voisi olla lähellä omaa tämän kesän rantakuntoa. Tavoitteita ei kannata hakea liian kaukaa.

image

image

1. Syö hyvin ja terveellisesti. Et välttämättä tarvitse ruoka vaakaa, eikä sinun tarvitse kieltää itseltäsi ihan kaikkea. On ok, että otat palan kakkua juhlissa ja lasin skumppaa terassilla silloin tällöin. Kokonaisuus ratkaisee, käynnistä aineenvaihduntasi. Syö noin kolmen tunnin välein, näin saat aineenvaihdunnan käyntiin.  Älä karsi tarpeellisia hiilaraita ja rasvoja. Syö värikkäästi. Muista juoda vettä runsaasti.

image

image

2. Panosta keskivartaloon. Kurvit näyttävät paremmille kun olet keskeltä kapea. Vatsa alkaa liistymään heti kun aineenvaihdunta on kunnossa, vaikkei paino välttämättä tippuisikaan. Muutenkaan vaakaa ai kannata liikaa tuijottaa. Samanpainoinen kroppa voin näyttää aivan erillaiselle. Poikkeusetta näytät terveemmälle ja freesimmälle vaikka painosi olisi ihan sama jos elät terveellisesti ja saat kropan toimimaan. Hyvä vinkki keskivartalon kaventamiseen on myös: Esbelt Biancanevestä. Kyllä korsetti. Nykyään melkein kaikilla fitsess tyypeillä on tämä, ja tämä toimii. Olen sen omin silmin nähnyt. Itse saisin käyttää aktiivisemminkin. Nyt korsetti on päällä lähinnä lenkillä.Mutta kyllä kapenee ja miehet muuten käyttää tätä myös.

image
Kyllä! Käytän korsettia lenkillä 😀
image
Tuskimpa tuo kunto radikaaliksti kesäksi muuttuu. Hiotaan, siis sitä mitä meillä on. Kannetaan itsemme tyylillä ja ollaan tyytyväisiä.

image

4. Pää pystyyn. Kanna itsesi ylväästi, ole ylpä jokaisesta muodostasi. Kun sinulla on hyvä olo, se näkyy myös ulospäin. Näin voi olla vaikka olisit minkä kokoinen tahansa. Hemmottele itseäsi kauniilla vaatteilla, meikkaa kun lähdet ulos. Ole oma itsesi ja hymyile.

image

image

5. Etsi ympärillesi rakkautta. Jos tunnet itsesi rakastetuksi sellaisena kuin olet sädehdit. Muista rakastaa myös itseäsi.

 

image

Instagram: tyttosinaoletvahvaofficial

Facebook: Tyttö sinä olet vahva

Ps. Seppälällä on muuten kiva kampanja menossa. Käykäähän osallistumassa: Kehu kaveria kesäkisa. Tulin ainakin itse tuosta hyvälle mielelle.

image

image