Treenaa ne siellä Afrikassakin takapihalla – joten eiköhän mekin täällä pärjätä !!!

Täällä Barcelonassa on taas uusi viikko käynnissä, ja milläs muulla se alkoikaan kuin selkä treenillä. Viikonloppu meni rannalla, rentoutuessa ja kierrellessä kauppoja. Levon kannalta siis. Siitä harviista että oltiin Alanin kanssa ihan kahdestaan, meillä kun on melkein koko ajan vieraita suomesta ja tänään illalla saapuukin jo ystävämme Mira meidän luokse. Oli myös kiva eilen tavata uusia tuttavuuksia suomesta rannalla.

image

image

Välillä tuntuu että tuo meidän sali valinta ei osunutkaan ihan nappiin. Nyt jo pari viikkoa käyneenä täytyy sanoa että on kyllä Töölögymiä kova ikävä. Silloin alku lomasta vaan sitä äkkiä halusi löytää sen kotisalin ja tottahan menimme sinne lähimmän ja helpoimman luokse.

image

Siinä meidän salin ainut penkkipunnerrus penkki 😀 Minimallia.

image

Jalkaprässikin hiukan huteraa tekoa.

image

Ei oikein kunnolla levypainoja mitkä sopivat tankoihin, ja tangotkin mitä sattuu.

Nooh, koitetaampa olla valittamatta. Käsipainoja sentää löytyy ja muutama ihan ok laitekkin. Tähän Alan tokaisi: ” Että onhan se meidän sali vähän pilipali, mutta treenaa ne Afrikkalaisetkin siellä takapihalla joten eiköhän mekin täällä kuukausi voida treenata. ”

kulbila-4

Tässäkään ei  ole levypainoyy niin justiinsa 😀

kulbila-6-600x350

Ei paljon näy peilejä, eikä kyykky alustoja.

kulbila-5

Kaveri on kumminkin saanut jotain aikaiseksi.

image

Taljakin löytyy täältä hei 😀

image

Kyllä me sitten jotenkin treenistä selvittiin, vaikka rankkaa olikin.

image

Onneksi tätä helpotti oma kokki kotona.

image

Täällä on muuten erittäin halpaa kanaa, vain 6€ kilo ja on muuten isoja ja meheviä fileitä 🙂

image

Kädenkäänteessä herkulllinen ateria olikin jo valmis.

image

So health and fresh 🙂

Instagram: @tyttosinaoletvahvaofficial

Facebook: Tyttö sinä olet vahva

 

 

Bootylicious maanantai

Uusi viikko on aloitettu ja se alkoi tällä kertaa pakara treenillä ja kevyellä aerobisella Töölönlahden ympäri. Pari tuntia kului tuossa setissä joten sen jälkeen päivä oli jo mukavasti vauhdissa. Myöhemmin tänään olisi lähtö laivalle. Tai empä minä niistä laivoista niin välitä, mutta Tukholmassa on kiva pyörähtää, onhan siellä astetta kansainvälisempää ja ehkä jopa kesäisempää. Aamu oli aurinkoinen täällä, mutta nyt näköjään ulkona tuleekin, yllätys yllätys vettä.

Kevyt viikko on tosiaan vuorossa, ja näin ollen vähemmän ja hiukan erillaisia treenejä. Mulla on pari Bikinifitness-kisaaja kaveria ja välillä tulee treenattua heidän kanssaan juuri tuota heidän lajinsa tärkeintä lihasta eli  pakaraa. Tänään otettiin Even kanssa pakarat vaihteeksi ja täytyy sanoa ettei bikinikisaajilla ihan sattumalta ole ne kaikkein pyöreimmät kannikat. Pakaraa treenataan paljon, useita kertoja viikossa ja keskitytään siihen nimenomaiseen lihakseen kunnolla. Pitkää sarjaa, supersettejä, paljon toistoja, tuntumaa, vähän painoa, pitoja. Hiki tulee ja syke nousee. Pakaraa polttaa, ah niin ihana tunne.

Osallistuin itsekkin aikanaan bikinifitness kisoihin, voitteko uskoa? Kyse oli Suomen toisista bikinikisoista, ja taso oli sen mukainen muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Silloin ei ihan vielä oikein tiedetty mitä haetaan ja valmentajatkaan eivät oikein olleet kartalla miten kisaajien kannattaisi treenata. Itse mörssäsin ihan perus kyykkyjä ja prässiä, muutamilla lisämausteilla. Mutta ei se ihan sinne pakarelle kuitenkaan mennyt. Vaikka omaankin tummat geenit, en todellakaan omaa lunnostaan kovinkaan pyöreää pyllyä, mutta tietenkin rasvaa kun on ympärillä se siltä näyttää. Aika surkealta näytti takaosasto bikinikisoissakin. Kyllä hommia on siis tehtävä täälläkin.

33664_439325630678_4470069_n
Bosyfitnesissä vielä menettelee, mutta bikinissä ei jakoja.
Virmajoki vei aika voimakkaasti tätä kisaa. Jenkeissä kisanneena, hän tiesi mitä haetaan.
Virmajoki vei aika voimakkaasti tätä kisaa. Jenkeissä kisanneena, hän tiesi mitä haetaan.
Minä litteällä pakaralla.
Minä litteällä pakaralla vuonna 2010.
misici-noge-bocno
Gluteus maximus, kehomme suurin lihas. Panosta siihen.

Joskus sitä hoettiin että aastoothögraas vaan niin kyllä se pylly siinä aktivoituu. No minulla ei aktivoidu kovinkaan hyvin. Nimenomaan siellä ihan alkaalla se perä on ihan levossa. Lisäksi monella jo ihan rakenteen takia monelle ihan alasmeneminen ei onnistu. Itse olen sellainen että yläkroppa hermottuu todella hyvin, eikä oikestaan missää osassa ole vaikeaa saada treenejä perille. Mutta ne jalat. Katastofi. Oikestaan ainut mikä on itsestään  mennyt perille ja hermottuu hyvin on etureisi, mikä naisilla yleensäkkin dominoi voimakkaimmin. Takareiteen oon saanut parina viimevuonna ihan hyvin panostettua myös, mutta pakara on ollut haastava aina. Mulle ei kyykyt ja prässit riitä, vaan nimenomaan olen tarvinnut niitä lantionnostoja, pararapotkuja selänojennuksia jne. Keskittymistä ennen kaikkea, kyykyssäkin pumppaava liike paras ja sumokyykky menee varmaan parhaiten pakaralle. Lantion nosto kunnolla tehtynä, mullisti myös jonkun verran pakara treenejäni ja sillä sain aikoinaan pepun ensimmäistä kertaa kunnolla kipeäsi.

Pakaraan kannattaa tosissaan panostaa, nimittäin vaikka nuorena omaisit luonnostaan vaikka kuinka ihanan herkkupepun tai ihan siistin lättäpepun, jos lihasta ei ole niin vanhemmin se alkaa roikkua ja se on fakta. Onhan se aika karua vallan hoikalla ihmisella jos takapuoli on suora kuin leipälapiolla lyöty, leveä ja roikkuu.

pakarat

 

Kannattaa muuten lukea Lihastohtorin peppu artikkelit joita löytyy useampia. Nämä ovat ainakin itselle avanneet aihetta aikanaan paljon.  Tätä kohti! ->

668e1dc1f2cbc4ce86de5e9539fbecbc

Ja muistakaa syödä hyvin, niin kehittyy. Nyt onkin jo lounas aika 🙂

image

Instagram: tyttosinaoletvahvaofficial -> Stalkkaa

Facebook: Tyttö sinä olet vahva. Käykää tykkäämässä, kun 1000 tykkäystä täynnä luvassa arvonta 🙂